Ati.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Hallo helpmijers,

Ik was laatst bi een vriend van mij wat aan het gamen enzo, toen hadden we het erover over mijn eigen systeem (wat voor onderdelen er allemaal in kwamen).

Ik begon over dat ATI wel aardig voorliep qua prijs/ kwaliteit klopt denk ik ook wel.
waarop hij reageerde ja dat zal wel maar met ATI kan je haast geen spel van tegenwoordig spelen omdat het s[pel ze niet ondersteunt denk aan spellen zoals gta 4 , cod 4,5,6

Maar ik denk dat als je een HD 4870 of 4890 die spellen toch gewoon installeert en je kan ze gemakkelijk spelen toch?

Inderdaad, pure onzin.

Maar ati en nvidea zijn wel degelijk de leiders op de videokaarten markt.

De videokaarten maken net als games een ontwikkeling door en inderdaad kan je met oude kaarten vaak geen neiuwe games spelen. Dat heeft verder niets met de merken te maken maar is puur vooruitgang op beide vlakken.

bedankt voor de snelle reactie ik dacht dus ook al dat het wel gewoon zou moeten werken.
:)

waarop hij reageerde ja dat zal wel maar met ATI kan je haast geen spel van tegenwoordig spelen omdat het s[pel ze niet ondersteunt denk aan spellen zoals gta 4 , cod 4,5,6
Laat die vriend eens één of meerdere linkjes naar artikelen noemen waarin dit 'probleem' wordt beschreven........

Als hij een jaar of 10 a 15 geleden dit beweerd had dan zou hij gelijk hebben gehad, nu niet meer.

Of het werkt is nog altijd afhankelijk van de game in combi met de hardware in je pc.

Voldoet bijvoorbeeld je videokaart niet aan de eisen van de game, dan zal het spel niet tot nauwelijks draaien.

nee ok, dat snap ik maar ik praat nu over tegenwoordige videokaarten 4870 4890 en of 4870x2

heeft ATI ook gamerosd (videovastlegging in elk spel)??

Nee hoor, je kan met een moderne videokaart (die jij dus noemt) alle spellen perfect spelen.

Wel is het zo dat sommige spellen bij ATI-kaarten beter draaien, dan op Nvidia-kaarten.
En dus ook andersom.
Maar ja: dat is gewoon logisch omdat de techniek van de 2 bedrijven toch verschillend is.

Als hij een jaar of 10 a 15 geleden dit beweerd had dan zou hij gelijk hebben gehad, nu niet meer.

...Ja logisch toen waren GTA 4 / COD 456 er ook nog niet ;)
Toen was het 3Dfx wat de leider was en waren Nvidia en ATI nog maar jongetjes ;)

Tegenwoordig is het stuivertje wisselen op de markt van de videokaarten welke nu weer de betere kaart heeft ATi of NVidia (op 3D gebied dan want Matrox blijft ook een goede kaart leverancier maar dan op 2D gebied)

...Ja logisch toen waren GTA 4 / COD 456 er ook nog niet ;)
Toen was het 3Dfx wat de leider was en waren Nvidia en ATI nog maar jongetjes ;)

Tegenwoordig is het stuivertje wisselen op de markt van de videokaarten welke nu weer de betere kaart heeft ATi of NVidia (op 3D gebied dan want Matrox blijft ook een goede kaart leverancier maar dan op 2D gebied)
Ehh, ik maakte géén geintje of probeerde anderszins lollig te zijn. De opmerking was bloedserieus bedoeld en sloeg niet op die games nee, dát moge helder zijn. De opmerking sloeg op nieuwe games en de kwaliteit van de Ati drivers vóór nieuwe games (ongeacht het jaar waarin het zich afspeelt)
Ik denk dat wanneer je de laatste berichtjes in dit topic doorleest het duidelijker zal worden voor je.

Laatst bewerkt:
Juan: heb je dat nieuwe systeem nu nog niet? :p

Binnenkort komt ATI's HD5850 en HD5870 uit. Houd het in de gaten...

Juan: heb je dat nieuwe systeem nu nog niet? :p

Binnenkort komt ATI's HD5850 en HD5870 uit. Houd het in de gaten...

Ja marsrmannetje dat klopt ik doe nog wat research na onderdelen maar de nieuwe hd 5870 en 5850 zijn denk ik wel aan de durekant zo'n 250 euro gaat het volgens mij kosten heb ik op tweakers gelezen daar stond het in dollars 300 ong. maar dat is omgerekend 250 euro ong.
(volgens mij)

Ik denk dat ik dit systeem neem:
met een 4890 of 480 ligt aan mijn buget

asus m4a79xdt mobo
amd phenom II 720 b.e
700waat ocz modxstream voor eventuele crossfire.
dat word ong. mijn setup in grote richtlijn

maar heeft ati neem van het merk asus ook gamersosd??? :confused: kan er niks over vinden

Ik begin wel even overnieuw met een systeem samenstellen ik sluit deze en start wel onder topic systeem

gamersosd is (na een beetje googlen) toch gewoon een overclocktool?

Waarom zou je die willen hebben? ATI levert gewoon een overclocktool in zijn software. Ongeacht dus of het een asus-kaart is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan