atiedxx.exe: hoe verwijder ik deze software?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Sinds m'n nieuwe videokaart (nVidea) heb ik bij het opstarten vaak last van vastlopen browser/verkenner, Outlook en meer.

Nu zie ik dat atiedxx.exe nog steeds als proces wordt geactiveerd tijdens het opstarten, terwijl ik geen Ati kaart meer gebruik.
Heb mappen verwijderd, maar kan op geen enkele manier het opstarten cq verwijderen van dit proces voorkomen.

Heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit doe? Heb nl. sterk de indruk dat dit proces oorzaak van het bevriezen is.

Diverse (Eng.talige)sites bekeken, maar echt wijzer word ik er niet van. :confused:

Ok, dank voor de snelle reactie, ik ga aan de slag!

Doneren verplicht? Krijg geen download.
edit: oh, heet nu blijkbaar Driver Fusion 1.2.0.
edit2: hmm, nu krijg ik weer automatisch een versie van DriverScanner 2012. Hostbestandprobleem, kan ik helaas verder niets mee. :confused:

Laatst bewerkt:
Njahaha, helaas.

Maar hiermee krijg ik dus zo'n bekend Ubisoft stuk software dat wél traceert, maar vervolgens niet verwijderd (tenzij je gaat dokken). Even nog geen zin in.

edit: iets te snel gekeken, 't was een extra install die ik niet kon tegenhouden. Het programma zelf staat wel degelijk netjes geïnstalleerd.
Maar: Ati staat er niet bij. Heb 'm nog toegevoegd met naam en toenaam (.exe), vervolgens verwijderd. Maakt niets uit, alleen m'n net toegevoegde waarde werd verwijderd.

Ben er nog even niet uit.

Laatst bewerkt:
Dank! Buiten dat er weer iets mee kwam (PC Speed up) lijkt dit wél te werken.

Weer 'n edit: helaas geen ATI er bij. Taai beestje blijkbaar...

Ga naar: start > Type: Uitvoeren > Type vervolgens: Services.msc Zoek op: atiedxx.exe en doe vervolgens rechtermuisknop, klik daarna eigenschappen. Vervolgens zie je iets staan zoals: Opstarten of Startup type. Vervolgens kies je daar Disabled, of uitschakelen.

Kijk of dit wilt werken.

Watt je kan proberen is ccleaner te downloaden,

Wen gedaan,

Klik op gereedschap en opstarten,

zoek je atidxx.exe op en uitschakelen

CCleaner gebruik ik al sinds de IJstijd :D en hoe vreemd ook, dit proces staat hier dus niet bij.

Het lijkt er op dat niet als een opstartproces herkend wordt, maar toch ergens in het register actief is.

Ga naar: start > Type: Uitvoeren > Type vervolgens: Services.msc Zoek op: atiedxx.exe en doe vervolgens rechtermuisknop, klik daarna eigenschappen. Vervolgens zie je iets staan zoals: Opstarten of Startup type. Vervolgens kies je daar Disabled, of uitschakelen.

Geprobeerd?

Dat is dus het vreemde, het staat er niet bij.

en toch zie ik bij taakbeheer steeds dit proces terugkeren..

Laatst bewerkt:
Ga naar start > Type in > msconfig > Ga naar "opstarten" > En vink daar uit: Catalyst. Ik hoor het wel.

Ok, wat Geengezeik schreef, maar dan bij Services zoeken naar:

AMD External Events Utility

Die Stoppen, dan op Uitgeschakeld (Disabled) zetten, Toepassen, OK.
Dan in Configuratiescherm, Software kijken of je Catalyst ziet staan, die verwijderen, Herstarten.

Ben je er metteen nog drie van dezelfde ongein kwijt.

Is dus al geprobeerd, en hij kan hem nergens op zijn systeem vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ja, ok, maar op dit soort fora moet je er rekening mee houden dat de OnderwerpStarter de instructie letterlijk neemt & door de lijst rolt op zoek naar het steekwoord, inplaats van de zoekfunctie te gebruiken indien aanwezig.

Ik schreef alleen maar als aanvulling omdat atiexx.exe niet als zodanig direct in de lijst te vinden is, maar wel als AMD External Events Utility.

;)

@ TheKnight: sorry, had je eerdere reactie gisteravond even over het hoofd gezien.

Net de comp aangezet, ik denk: zal direct eens bij m'n processen kijken. En.. niets. Geen atie nog wat, ook geen arie :P

Het lijkt er dus op dat ik er van af ben. Het loopt ook gewoon soepel nu, dus die aanname van conflicterende drivers zal mogelijk correct zijn geweest.

Ik ga toch nog even jullie laatste tips opvolgen om ook het restant kwijt te raken.

Overigens kijk ik bijna iedere dag naar wat er allemaal opgestart wordt.
Ook na updates zie je vaak weer zaken terugkeren die voor mij helemaal niet hoeven.

Voor nu zet ik 'm in ieder geval op opgelost, met veel dank als altijd :thumb:

Ok, wat Geengezeik schreef, maar dan bij Services zoeken naar:

AMD External Events Utility

Die Stoppen, dan op Uitgeschakeld (Disabled) zetten, Toepassen, OK.
Dan in Configuratiescherm, Software kijken of je Catalyst ziet staan, die verwijderen, Herstarten.

Ben je er metteen nog drie van dezelfde ongein kwijt.

Deze was al niet meer aanwezig, dus ook prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan