Atitool 0.26

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Goedenmiddag,

ik heb mogelijk problemen met mijn videokaart en ik heb nu atitool 0.26 geinstalleerd alleen flipt nu meteen mn hele pc. Als ik atitool start verschijnt hij wel in de tray maar als ik rechtermuisknop er op doe dan duurt het heel lang er dat ik een schermpje krijg van open ATI tool en vervolgens doet hij dat ook niet. In de tray staat: Core -1 #J MHZ en mem -1 #J mhz. Ik heb een HD3870 radeon. Heel mn pc is nu super traag letters verschijnen heel traag terwijl ik aan het typen ben.

Ja klopt ik dacht dat we er uit waren..maar niet dus! Het begon ermee dat spellen zomaar afsloten en de PC rebooten, zonder tussenkomst van een blauw scherm, of soms in een snelle flits. ATITOOL liep net dus vast en de pc crashte, wat ik eigenlijk ook hoopte :rolleyes: zodat ik de foutcode kon zien. En ja, wederom ATI2dvag met stopcode 0x000000EA. Blegh, lijkt me dan toch iets met de kaart?

@ Frankwannet, atitool wou ik gebruiken om mn GPU te laten stressen, het schijnt dat dat kan met atitool, alleen loopt hij dus vast, samen met mn hele pc. :o

Laatst bewerkt:
met gevolg dat je de kaart wel eens naar de ***** kan helpen.
maar ja...

denk dat oorzaak toch ergens anders moet zoeken.hoe is met je voeding?merk/wattage/amperage

als jou was zou ik wel dat atitool maar eens erafgooien
evrt in veilige modus

De voeding is een Coolermaster realpower m520watt, modulair opgebouwd.

Atitool is zojuist verwijderd, alleen dat programmatje zou toch normaal moeten starten dat vind ik het vreemde. Waar kan ik de voltages zien? Ik heb wel speedfan, daar staat:

vcore 1,04
+12v 11,40v
AVcc 3,23v

op sticker op voeding kijken.
en op je doos van de kaart staan de eisen.

ik heb een 3850 aangeschaft(agp) en die vraagt 30 amp op een 12 volts lijn.

wellicht ligt daar het probleem van jou

Op de doos van de kaart staat:

450 watt or greater power supply with 30 amps on 12 volt rail with 2x3 power connector recommended.

Op de doos van de voeding staat heel veel maar ik begrijp het niet helemaal:

AC input: 115v/230v 8a/4a 60/50Hz
DC output: +3.3V +5V +12V +12V2 +12V3 -12V +5Vsb
Peak current: 25a 20a 19a 19a 19a 0.8a 3.5a
Total output: 141W 408W 9.6W 17.5W
520W

daar ZOU probleem al kunnen zitten.max 25 amp op12 volt

ook bij mij deed ie het niet en heb een neiuwe voeding aangeschaft.krijg ik morgen in huis.

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/103685/cooler-master-real-power-m520.htmlHier staat iets meer en duidelijker misschien

Aiii dat zou wel vervelend zijn, wat zou je aanraden als vervanger? Denk je dat dat het dan zal zijn? In het begin had ik geen problemen, het begon na een maandje ongeveer. Maar het kan zeker uit het niets optreden? Ik heb Crysis wel uitgespeeld met deze voeding, toen had ik dus geen enkel probleem

Laatst bewerkt door een moderator:
een voeding die voldoet aan de eisen van de kaart

ook ik moet nog ff afwachten wat ie doet hoor want ik zag dat ook te laat en had al voeding besteld met 25 amp

Opzich wel een logische verklaring achteraf. Aangezien er geen errors in het logboek staan

dat zou kunnen zijn ja.
is wel een hoge eis vind niet veel voedingen die daar aan voldoen

Hmm toch zie ik de combinatie van de m520 en hd3870 vrij vaak voorkomen.

ik heb net die proggie gebruikt http://freestone-group.com/video-car...ility-test.htm 100% usage constant maar geen vastloper. Wel viel het op dat de voeding een soort van piepend geluid ging geven, dit veranderde van hoogte als ik een ander scherm opende..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, ik zat net ook de kijken op alternate. Waar ik hem vandaan heb er daar staat bij de voeding:

+12V totaal 34 A

Zou hij het dus toch moeten trekken?

+3,3V 25 A
+5Vsb 3,5 A
+5V 20 A
+12V1 19 A
+12V2 19 A
+12V3 19 A
+12V totaal 34 A
-12V 0,8 A

id:thumb:
dan heb je dus nog ergens anders een probleem:confused: