atl.dll fout, win xp videokaart lijkt messed up, systeem herstel niet mogelijk etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbertneedhelp

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
ik heb een pc van zo´n 2 jaar oud met windows xp. wanneer ik mijn pc afsloot werden steeds vaker een aantall programmas met taskmanager afgesloten, ook werd alles een beetje trager. Maar net nu ik vanavond mijn pc grondig wou opruimen, defragmenteren etc, wil hij opeens niet meer goed opstarten. Hij start op maar de beeldscherminstellingen(?) zijn helemaal verkeerd. een voorbeeld: Bij kleurkwaliteit zegt ie ipv hoogst 32 bit, opeens 4 kleuren/4 bit of iets dergelijks, de resolutie is van 1200 *1024 naar 800-600 veranderd, en hij geeft bij bijna elk programma de melding dat ATL.DLL ontbreekt of niet geinstalleerd is. Ik heb al geprobeerd mijn ati drivers opnieuw te installeren, maar daar gaf ie ook alleen maar foutmeldingen. Ik heb ook geprobeerd op atl.dll te downloaden en te kopieren naar windows/system 32, maar dat kon niet, gaf ie ook weer een melding dat het niet kon ofzow. Ik heb mijn pc erg hard nodig momenteel, en heb er een heleboel bestanden en programmas op staan die ik juist vanavond had willen branden om ze veilig te stellen, wat nu dus waarschijnlijk een stuk lastiger gaat worden. Ik zou degene die mij zou kunnen helpen dus erg dankbaar zijn.

ps winamp doet het nog wel, dus ik ben niet muziekloos, maar bijv firefox(en internet), systeemherstel en taskmanager doen het niet.

veilige modus doet het trouwens ook niet, of het opstarten van veilige modus duurt erg lang, dat zou ook nog kunnen. Ik kijk nu iig naar een zwart scherm met een witknipperende _ . Ik laat hem op deze manier wel even aan staan en als er niets gebeurd doe ik wel weer opnieuw opstarten en probeer ik die driver te installeren,

de download van die driver gaat op de laptop die ik nu gebruik zon 50 minuten duren. Ik zal over zon 15 minuten als veilige modus nog steeds niet opgestart is mijn pc opnieuw opstarten en proberen of ik wel nero kan starten en enkele bestanden veilig stellen op cd's. iig bedankt voor de moeite.

ik zit nu op mijn eigen (probleem) pc, mijn internet doet het zoals jullie zien het nu wel, maar de kleuren staan nog steeds op 4 bit, waarschijnlijk zijn alle dll bestanden in de system32 map vanaf de letters "as" weg, bijv atl.dll en alles daarna. ik ga nu eerst proberen wat dingen te branden nu mijn pc het een beetje lijkt te doen, en daarna ga ik die driver proberen te installeren.

ik ben nu aan het branden, dus dat lukt zo te zien gelukkig wel, voordat ik verder ga met dingen proberen om mijn pc weer goed te krijgen ga ik eerst een hele boel cds branden om te zorgen dat ik geen belangrijke bestanden verlies.

alles lijkt een btje te gaan werken weer, alleen de problemen blijven dat de videokaart niet goed werkt en de dll's waarschijnlijk nog steeds ontbreken, ik zit nu een videoclip te kijken, het geluid doet het, de video doet het, alleen de kleuren zijn erg psychadelisch, voornamelijk oranje geel en groen, ipv een straat bij nacht. erg vreemd

ik heb hem nog niet geinstalleerd, ik heb tot nu toe een aantal bestanden gebrand zodat die niet verloren gaan als er iets fout gaat. ik ga nu ff snel kijken of ik de belangrijkste bestanden heb en dan zal ik jullie stappen proberen

ik heb de drivers geinstalleerd ( en daarvoor dat cleaning programma uitgevoerd), en nu zijn alle kleuren weer goed, de resolutie is goed, alleen de dll bestanden ontbreken nog steeds. Ook is alles erg traag en volgens mij ontbreken een aantal programmas opeens.

uit ervaring weet ik dat de 9800 niet echt een topertje is, open je kast eens en voel eens of het koelblok dat op je videokaart zit, of die spelling heeft of niet. als het blok spelling heeft, adviseer ik je een nieuwe videokaart te kopen.

bork zei:
uit ervaring weet ik dat de 9800 niet echt een topertje is, open je kast eens en voel eens of het koelblok dat op je videokaart zit, of die spelling heeft of niet. als het blok spelling heeft, adviseer ik je een nieuwe videokaart te kopen.

Wat een raar voorstel, als je auto niet lekker loopt om dan maar een nieuwe auto te kopen:confused: , niet iedereen kan dat zomaar, en het is een softwarematig probleem, geen hardwarematig.

zoals het er nu naar uit ziet ligt het niet aan mijn kaart zelf, aangezien alles er weer normaal uitziet, alleen niet normaal werkt ofzow. bij mij ontbreken alle dll's na asycfilt.dll

Volgens mij is je Windows een zooitje. Ik zou gewoon het belangrijkste backuppen en de partitie waar Windows op staat, formateren en WindowsXP opnieuw installeren.

Of misschien kan je Systeemherstel draaien om zo het punt te laden toen de pc nog prima werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan