Atlantis, de verloren legende op Vista laten draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanne1987

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het spel Atlantis, de verloren legende. Ik stuit steeds op dezelfde fout:

"The instruction at 002a651c referenced memory at fff04260 The memory could not be written"

Nou kan dit te maken hebben met het feit dat Atlantis voor Windows 1998 bedoeld is.. Maar heb bij andere forums al een beetje gelezen dat je door middel van 'Patch's' etc de boel kan laten draaien! Alleen nu zijn die links die naar die patch leidden al verwijderd, omdat het verlopen is.

Wie kan mij helpen? Zou heeel fijn zijn, want het is zo'n gaaf spel!:thumb:

Hoi Sanne.

Ik ken spel wel heb het ook gespeeld het is een leuke adventure waar ze toen veel werk in hadden gestopt,ik meen iets van 3 jaar.

Heb wel een vista pach gevonden een franse, de info heb van een engels forum en volgens 2 posters die hem ook gebruiken op een engelse werkt het, en zou daarom wel eens helemaal niet taalgevoelig kunnen zijn.
Maar kan het niet voor je uittesten en heb het spel niet meer, kan dus niks uit eigen ervaring garanderen.

Atlantis_vista

Als je windows 98 heb liggen kun je ook een virtual pc gaan gebruiken die van microsoft is gewoon te downloaden.

Succes Ragdoll

Hoi Sanne.

Als je windows 98 heb liggen kun je ook een virtual pc gaan gebruiken die van microsoft is gewoon te downloaden.

Succes Ragdoll

Als ik jou hier goed begrijp, zeg jij nu " Draai windows 98 in virtual-pc, en installeer het spel daarop en speel het dan ".

In een virtuele machine is het voor zo ver ik weet, niet mogelijk om games te installeren. Anders had ik dat ook wel gedaan (Worms Armageddon enzo. Mocht dit trouwens een niet-grafisch spel zijn, dan heb ik niks gezegt.).

Oké bedankt!

Nu moet ik het dus gewoon downloaden en dan..? Kan ik het gewoon openen en dan spelen? Of moet ik nog wat andere acties uitvoeren?

Je kan datgene wat Ragdol heeft aangeraden proberen. Wat je ook kan proberen is het in compatibiliteitsmodus te proberen (Rechtermuisknop op het icoon -> Compatibiliteitsmodus -> Win. xp / 98).

Oké, ik heb m nu geinstalleerd, maar het is een bitmapafdeling van een footballclub:confused:

Kan je niet ergens gewoon een patch downloaden die niet specifiek alleen voor atlantis bedoeld is?

Ja ook al.

Dus moet nu even een patch hebben.. maar ja waar vind je dat?

Geen probleem. (Vergeet je niet op "Vraag is opgelost" te drukken? Rechtsonderin de pagina.)

Oké gedaan.

Maar wilde nog even voor de andere mensen zeggen die hetzelfde probleem hebben:

Je moet deze patch installeren op: http://www.filefront.com/907895/atl_v3.zip

En daarna het volgende doen (heb ik van een site afgehaald..)

This is a Patch for Windows XP as well as it has fixed my game using xp home edition .
This is of course for the the CD Version .
And What i did was Apply the Patch ( by dropping the contents ( Atlantis File ) into the Original Atlantis file on the harddrive .
Then Explore your disc, change the program compatibility mode of the Startup file to windows 95.

Also click on these boxes : Disable Visual Themes. / Turn off advanced text services. And the Game should work

The only flaw i have seen is characters can seem jittery still , yet not as much as before .

That being said if the game still hangs up at disk 2 : Consider doing the following : Copy all the contents of all 4 cds onto one file on your harddrive . Then Burn a data DVD with Nero Software or any other and combine all the contents of the file on the DVD .

When the game calls for CD 2 simply hit ( Enter ).

Succes!

Cd 2 error

Hoi allemaal,

Ik heb het zelfde probleem gehad als iedereen, patch geinstalleerd en toen was voorlopig het probleem opgelost tot dat ik moest switchen naar cd 2. :confused:
Zelfde memory error als daarvoor. Ik heb alle cd's op 1 dvd gebrand maar dan krijg ik nog steeds dezelfde error als ik naar cd2 wil gaan.

Is het niet mogelijk om een latere savegame op je harddrive te plakken zodat hij deze kan laden en de overgang error vermijd?

Heeft iemand het zelfde probleem gehad, en een oplossing voor mij?

Groeten, Stijn

Hallo Stijn!

Dit probleem heb ik ook gehad.. Het is tot nu toe nog niet opgelost, omdat ik er nog geen tijd voor gehad heb! Maar in mijn verhaaltje staat ook hoe je CD 2 moet laten lopen

That being said if the game still hangs up at disk 2 : Consider doing the following : Copy all the contents of all 4 cds onto one file on your harddrive . Then Burn a data DVD with Nero Software or any other and combine all the contents of the file on the DVD .

When the game calls for CD 2 simply hit ( Enter ).

Mijn vriend gaat er binnenkort wel mee bezig hoop ik!

Succes ermee:thumb:

Hoi Sanne,

Ja ik heb alle cds op 1 dvd gebrand maar dan doet nog steeds het zelfde probleem voor.je hoeft alleen niet meer van cd te wisselen. mja helaas, nog steeds dezelfde foutmelding. Misschien doe ik wat verkeerd, maar ik denk dat ik een save game nodig heb van iemand die net wat verder is zodat ik de game vanaf daar kan laten starten. dat zal dan 'pa27.gam' moeten zijn. of er is miss nog een path......

Ik hoop dat je vriend een oplossing kan vinden ;-) en laat het me weten!:D

groeten, Stijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan