Attacks te zien in de logs van mijn router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjorsisgerest

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Berichten
62
Hallo,

Ik ging is een kijkje nemen in de logs van mijn router en kreeg heel veel attacks te zien.

:8c66debbafa263a3fdd8123a7600f7dc.png

Kan dit kwaad?

Mvg

Sjors
 
Portscan is niet gevaarlijk. Zolang je maar goede beveiliging op je netwerk hebt en geen onnodige poorten open hebt staan.
 
Zou ik niet doen. Speel je wel eens games, zet je daarbij servers op? Heb je andere soort servers staan?
 
Kan dat hierdoor pings uitgevoerd worden. Weet niet precies hoe dat bij lol gaat. maar ik zou me niet druk maken
 
Nu gevaarlijk of niet men tracht een verbinding op te stellen
nu dit kan uitbraakpoging zijn een computer die naar internet een verbinding wil leggen en dan een portscan doet <65.000 nu kan je in je hosts file deze effen aan de localhost leggen om te kijken of het verdwijnt. dit zou wijzen op dat het een uitbraakpoging is.
nu dit kan ook een inbraakpoging dit is dan om een poort te vinden om binnen te kunnen
dan is het merk en mogelijkheden bepalend

wat moet je weten is er een webserver (is het een bedrijf of niet)(en hoe bepalend is dat tov internet)
dus kan je ook een fortigate(fortinet) proberen. ééntje dat ik aan het testen ben en echt de moeite waard lijkt op het eerste zicht
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan