ATX Voeding aanzetten zonder mobo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Berichten
267
Hallo,

Ik heb hier nog een ATX 360watt + Asus 52x24x52 drive.
Verder heb ik geen CD speler meer op me versterker aangesloten, dus leek mij het wel grappig om die Asus drive als CD speler te gaan gebruiken, maar die voeding is niet apart te schakelen, is er een manier om hem aan te krijgen zonder moederbord??
misschien 2 draadjes met elkaar verbinden ofzo??
 
Is wel mogelijk, maar weet niet precies hoe. Maar hoe wil je die cd-speler dan op je versterker aansluiten?:confused:
 
Achterop zit een Analogo uitgang, L/R/Gnd simpel oud cdrom kabeltje doroknippen, tulpkabeltjes aan het andere uiteinde prutsen... klaar, en anders kun altijd nog via mini-jackplug->tulp vanaf de hoofdtelefoonaansluiting naar de versterker.... dat is het probleem niet.... meer de voeding :p
 
Je moet Pin 14 (PS_ON)hebben en een zwarte draad.
Zie hier de uitleg van Lekkere Kwal;
Geplaatst door Lekkere Kwal
atx.gif

Zie hier de atx-stekker. Op het moment dat je met de PS_ON (rood vierkant) aarde maakt, gaat de voeding aan. Het zou kunnen dat je vervolgens ook nog het PWR_OK (groen) signaal moet geven, probeer dat eerst met de 3,3 volt leiding (oranje draad), anders met de 5v (rood), of anders met de 12v (geel). Ik weet niet zeker of de voeding ook tegen 12v op PWR_OK kan, dus wees er zeker van dat hij het echt niet doet!
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=103293&highlight=atxstekker

Zo heb ik een tweede voeding naast mijn pc draaien, voor de casefan's en verlichting.:)
 
zonde van de stroom, onzin allemaal :p
maarja das mijn mening :p
het is iig gelukt! bedankt! :thumb:
 
Geplaatst door ijsbeer121
zonde van de stroom, onzin allemaal :p
Niet als je maar een 70watt voeding gebruikt, dan valt het wel mee.:p
 
Tja die verlichting is strikt onbelangrijk, verbruikt dus voor nix stroom...
 
Voor de ene wel voor de ander niet.:D

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jou eindresultaat.
 
ow dat kan ik je nu vertellen, die asus brander die las nix meer :confused: alles is dus nog voor nix geweest ook, ligt nu in de prullenbak.... dus die voeding ligt weer in de kast.... lekekr stoffig te worden, overigens lukte het wel om die voeding aan te krijgen ;)
 
Hmm, dat is jammer.
Volgende keer beter.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan