Au_.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Berichten
296
In ZoneAlram zie ik het bestand Au_.exe met vraagtekens staan.Ik heb dat bestand nooit eerder gezien.Op internet zie ik dat het bestand van belangrijk/nodig tot schadelijke software is.Kortom?.....Wat moet ik hiermee?.
Volgens ZoneAlarm staat het in:
C:\Documents en Settings\mijn naam\Local Settings\Temp\~~ nsu.tmp\Au_.exe
Als ik via de zoekfunctie in Windows of handmatig zoek kan ik het niet vinden.
Met alles wat ik heb tegen virussen of spyware kan ik het niet vinden.
Weet iemand wat dit is???
Ik heb XPHome en SP3.
Bedankt
 
kan zonealarm hem niet verwijderen en anders moet je even een anti spyware programma er over heen laten gaan.
En als dat niet lukt of hem niet kan verwijderen, dan kan je nog altijd een hijackthis logje maken en op het forum van nucia posten (www.nucia.nl
)
 
Duw op ctrl alt del en beeindig AU.EXE

Maak deze map leeg C:\Documents en Settings\mijn naam\Local Settings\Temp

Scan dan op spyware en virussen.

Maak de map met de hand leeg want ccleaner heeft deze er niet standaard in staan
 
Scan eerst ff met de freescanner van Mbam

download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.
(zeg ff in je volgende bericht hoeveel infecties die had gevonden)


Mog het na deze scan nog niet weg zijn doe je onderstaande dingen:

Hijack:

Stukje informatie gekopieerd van www.hijackthis.nl :

Download Trend Micro Hijack This™ (http://download.bleepingcomputer.com/hijackthis/HJTInstall.exe)
Dubbelklik op Hijackthis-setup
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snel koppeling wordt op je bureaublad geplaatst

Dubbelklik op het Icoontje van Hijackthis
Klik op "Do a systemscan and save a logfile"
Er opent een Kladblok venster, houd gelijkt tijdig de CTRL en A toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.
Houd gelijkt tijdig de CTRL en C toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Log in op het forum en klik hier Forum op "nieuw onderwerp"
Voorzie dat van een Titel en een omschrijving van je probleem, vertel ook wat je al wel heb gedaan en wat je niet kon doen.
Plak nu het HJT logje in je bericht door met de rechtermuisknop te klikken en kies voor plakken.
Klik vervolgens op OK

Site forum: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38


Eerst ff snel registreren op de forum (gratis)
mvg (experst kijken je log na)

Zeg ff wanneer je hem geplaatst hebt (geef desnoods een link naar je topic)
 
Een programma dat uit de TEMP map opereerd is sowieso al kandidaat voor de prullebak.
Zorg dat je die map leegmaakt bij uitzetten pc met bv ccleaner
 
Ga ik eerst eens doen.Ik laat het nog weten of het gelukt is.Bedankt alvast
 
Ik heb eerst de tempmap leeggemaakt en toen Superantispyware gedraaid,maar niets gevonden.Ook heb ik AVG gedraaid en ook niets gevonden.In die tempmap(Zie bijlage)staan een paar bestanden die ik niet kan verwijderen.En daarbij is het .dat bestand het enige bestand dat ik ook niet in veilige modus kan verwijderen.Is dit nog van belang??
Het Au_.exe bestand verschijnt tot nu toe ook niet meer in ZoneAlarm.Blijf ik nog mijn vraagtekens houden bij mijn eerder gepost vraagstuk dat ik op internet vond dat Au_.exe ook belangrijk kan zijn????????
 

Bijlagen

  • Temp.jpg
    Temp.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 112
De bestanden die je in de screenshot laat zien, zijn reguliere temp bestanden. Je kan deze niet verwijderen, omdat ze in gebruik zijn.
 
Alles draait goed en het lijkt dat er geen problemen meer aanwezig zijn.Ik wil jullie bij deze bedanken voor jullie hulp.
Groetjes,
Kanjer:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan