Aub Kan Mij Iemand Helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anseltaler

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2004
Ik snap het niet meer

Als ik mijn pc opstart en hij wil mijn Windows XP opstarten dan krijg ik de foutmelding. NTLDR Ontbreekt.

Heb al van alles geprobeert maar hij start niet meer op dus kan hem ook niet terug zetten naar een andere datum. veilige modus kan ik ook niet in komen.

Weet iemand hier mischien een oplossing voor.

ik weet dat formateren mischien de oplosing zal zijn maar er staan nog een hoop mails en documenten op deze HD. En ja heb hem als slave al gekoppelt maar kan deze bestanden niet vinden omdat ze op het buro blad staan.

AUB als iemand een oplosing weet heel erg graag

Volgens mij als XP in NTFS op de PC zit, kun je nergens bij.
Op de site van Microsoft zijn de meeste tips met dit probleem voor Windows 2000.
Kennis van mij had dit probleem ook: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=147465
Ik heb toen via tips op verschillende sites, NTLDR via een floppy nog op de PC gezet maar hielp niet.
Misschien dat jij meer geluk hebt maar ik vrees dat formatteren de oplossing is. :( :(

Mogelijk is het terug te plaatsen door de XPcd erin te doen en voor de optie herstellen te kiezen.

Succes.

Geplaatst door sigma
Mogelijk is het terug te plaatsen door de XPcd erin te doen en voor de optie herstellen te kiezen.

Succes.

Als dat werkt, dan is dat ook de enige optie ;)

bedankt

hellaas kun je winxp niet laten repareren dat doet die niet ook niet met de optie R. verder heb ik het bestandje nu wel op mijn andere hd staan maar weet niet waar ik hem moet neerzetten bij de defecte pc.

weet iemand waar je het bestand NTLDR moet plaatsen

Je moet met de WindowsCD opstarten en naar Repair gaan. (Administrator wachtwoord negeren, alleen enteren.)
Vervolgens achter c:\windows typen: fixmbr [enter]

Dick

PS Overigens had ik deze foutmelding onlangs ook en was ie verdwenen nadat ik de pc drie minuten uit heb laten staan...

Laatst bewerkt:
ik snap het niet

ik heb met de win xp pro cd opgestart maar kan niet voor repair kiezen hoor. hij gaat automatisch de setup draaien. mischien moet je een toetsen combinatie inhouden maat die weet ik niet. kan alleen kiezen voor instaleren en formateren van de schijf. formateren is geen optie voor mij en instaleren krijg ik de melding dat ik alles kwijt raak e ndat wil ik juist vermijden.

als iemamd mij kan helpen mag hij mij ook bellen
0655997285

bvd

kies gewoon voor de setup, en daarna krijg je de repair optie.

suc6

Geplaatst door bas9
kies gewoon voor de setup, en daarna krijg je de repair optie.

suc6

Je krijgt niet ALTIJD een optie voor repair na setup..
neem even dit door
how to perform a windows xp repair install

Print het even uit, zodat je tijdens het installeren goed de instructies kan lezen!
Let op, ram niet domweg op die entertoest.. kan je je instellingen en dokumenten kosten..

neeeeeeeeee

Mensen ik vindt het echt geweldig dat jullie willen helpen maar mijn Wn xp pro versie kent echt geen optie voor repair. kan iemand mij vertellen waar ik dit bestand moetzetten zodat ide pc weer gewoon opstart.

Sorry alsi kwat bot over kom maar ik wordt nu echt razend jullie willen niet weten wat voor belangrijke info op deze hd staat ( en ja ik had backups moeten maken dat si waar )

AUB HELP MIJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Krijgt wellicht niet de schoonheidsprijs, maar wanneer je boot met de xp cd, kan je dan niet "upgraden"?

In ieder geval laat hij dan wel je bestanden staan.

Heb je mijn link bekeken??
Ik zelf kreeg ook geen Repair mogelijkheid helaas en heb de setup afgebroken.

nee upgraden werkt ook niet

hij doet niet upgraden omdat ik al de nieuweste versie heb van xp dus dat heeft geen zin jammer genoeg

Op een ander forum word vermeld dat je hem gewoon op flop kan zetten en kopieren naar c:\

Als je wilt wil ik de mijne (xp) wel even hier in zip neerzetten?

Kijken of het werkt.

Zet hem er voor de zekerheid maar bij

Edit, hij was te groot. Maar de pc waar je nu achter zit zal hem ook vast hebben.

Edit 2, in de link van Geeske wordt hetzelfde gezegd in het allereerste antwoord :D , dus het moet gewoon kunnen.

Laatst bewerkt:
Re: neeeeeeeeee

Geplaatst door anseltaler
Mensen ik vindt het echt geweldig dat jullie willen helpen maar mijn Wn xp pro versie kent echt geen optie voor repair. AUB HELP MIJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tijdens het opstarten F8 toch?

Re: Re: neeeeeeeeee

Geplaatst door Dick Borstlap

Tijdens het opstarten F8 toch?

Dick: F8 is starten in veilige modus. Bij XP als je dat NTLDR niet hebt kom je niet zo ver. Tijdens opstarten (zwarte scherm met witte letters) krijgt hij de foutmelding. XP Pro heeft WEL Repair als hij met CD erin opstart maar dat werkt niet in zijn geval (helaas).

Anseltarel,
Als je mijn link hebt gelezen dat heb je gezien dat ik ook met hetzelfde probleem zat met de PC van mijn kennis.
Via het link van Gezina kwam ik op het tip: kopieer 2 bestanden (zie hier voorbeeld)
copy e:\i386\ntldr c:
copy ntdetect.com c:
Het zijn dus de bestanden: ntldr en ntdetect.com
Ik heb dit gedaan maar het werkte niet. Om makkelijk te maken heb ik beide bestanden van mijn XP Pro CD op een floppy gezet dus bij mij was het command niet: copy van E (CD drive) maar van A (floppy).
Kopiëren ging goed maar dat was alles.
Als dat bij jou niet lukt (tja..XP..) dan ben je (helaas) het bokje.
Als de bestanden zo belangrijk zijn: er zijn bedrijven dat alle data terug kunnen halen van je HD. Even zoeken op internet en je vind ze. Het kost je wel, als ik het goed heb, rond de 1000-2000 Euro.

Falco

Dick :D

Normaal zou je met een floppy op kunnen starten. Bij XP krijg je dan ook de mogelijkheid om vervolgens met of zonder behulp van de CD op te starten.
Omdat bij hem dat bestand ontbreekt moet hij kiezen voor opstarten met behulp van de XP CD.
Vervolgens wordt een zogenaamd setup uitgevoerd. Daarna krijg je de mogelijkheid om te repareren (klik op R) of formatteren. Dat repareren wil bij hem niet. Het lukte mij ook niet bij iemand anders.
Het moet iemand met een wonder komen (Jozo, misschien?) maar anders is men echt het bokkje.

Ik kreeg toen de mededeling: gebruik systeemherstell floppy. Die had ik dus niet. Ik neem aan dat dit wat anders is dan opstart floppy (bij XP zijn dat 6 stuks).
Hoe je een systeemherstel floppy moet maken voor XP weet ik niet :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan