Aub Kan Mij Iemand Helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: antwoordt

Geplaatst door anseltaler
is er niet een progje waar je de windows weer mee kunt repareren ?

Als in Repair copy system en copy config (heb je dit laatste ook gedaan?) niet lukt zit er waarschijnlijk niets anders op dan .......format.

c:\windows\repair (dit is de prompt), hier typ je: copy system c:\windows\system32\config

Als dit mocht lukken dan moet je alleen wel je hardware opnieuw installeren.

Ik denk dat er maar 1 mogelijkheid is. Ik neem aan dat je c: partitie een ntfs is.. zoek eens op een pc naar een NTSF bootfloppy (bootdisk.com) en zorg dat dit op een floppy staat. hiermee booten... en je kan je bestanden van de ntfs partitie veilig stellen op een andere fat32 of ntfs partitie. dan windhoos opnieuw installeren en dan je info terug zetten van de andere partitie.
Mocht je geen andere partitie hebben dan zul je moeten zorgen dat je er "even" een andere hd bij in komt. Dit is de enige mogelijkheid om je data veilig te stellen.

leuk bedacht

das erg leuk bedacht maar helaas dat had ik me zelf ook al bedacht. Maar een windows schijf is beveiligt tegen copy's maken als je windows defect is of als je hem als slave koppelt dan kun je de mappen wel zien maar niet meer wat in deze mappen zit.

heb ook alle mappen weergeven gedaan maar oo kdan zet hij er niets neer.

ik hoop dat ik ooit dit probleem kan verhelpen.

Anseltaler, je reageert wederom niet op m'n poging je te helpen.
Ik hou op nog iets te bedenken.

ja vindt je dat gek

op jouw goedbedoelde hulp heb ik al enns laten weten dat hij bij alles wat ik daar ingeef een foutmelding laat zien

Blijkbaar gaat er iets ernstig mis bij jou.
Wat dat is is gezien alle pogingen door ons niet te traceren.
Ben bang dat alleen nog een Format C voor je open staat.
Daarna installeren vanaf een originele XPcd en zeer nauwgezet de instructies volgen.
Niet denken dat weet ik wel en alvast verder.
Alles lezen en dan besluiten wat je moet doen.

Veel succes.

Ik denk ook dat misschien té veel is geprobeerd. Eerlijk, het meest zinnige (misschien) was dat link van Stigter. Goed, daar staat duidelijk: het is niet 100% zeker dat het werkt. Toch vond ik het een goed idee: in bios veranderen de opstart volgorde en direct van de CD opstarten.
Op dit moment denk ik zo:
1- helaas maar dit is een format, dus einde verhaal
2- HD wegbrengen naar een bedrijf dat alles terughaalt. Maar zoals eerder geschreven dit is = dokken!!

format C:/q dan maar

Gestorven 21-01-2004 17:02

Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken om toch even iedereen te bedanken die mij in de laatste tijd zo goed heeft geprobeert te helpen.

mensen allemaal bedankt voor jullie hulp

Patrick :thumb:

Graag gedaan dan (ik denk namens iedereen) :o .
Dus toch format :( . Dan waren de gegevens niet zo kostbaar dat je deze via een bedrijf toch terug ging halen (tegen betaling dan) .
En nu dan?
Opnieuw XP? :(
En opnieuw in NTFS? :(

ja inderdaad

nauw ja het waren wel erg belangrijke gegevens:

Zoals

CV
emails
inlog gegevens van web site's
foto van de geboorte van mijn zoon
facturen van mijn bedrijf

dus je snap dat dit allemaal niet erg leuk is

en ja ik ga weer Xp instaleren en weer op ntfs.
maar leuk is anders

heb hier twee servers staan die draaien op linux dat is pas stabiel maar helaas werkt niet alle hardware met Linux.

Alles wat jij noemt bewaar ik op mijn 2e partitie (D).
Maar als je veel op had dan waarom niet wegbrengen naar een bedrijf dat alles terug haalt (tegen betaling dan) ?

Ik snap het = het is niet leuk, nee!

Ik zou in jou plaats (eigen mening) toch geen XP op zetten. Bijna alle bedrijven draaien Windows 2000.
En ja, dat NTFS is ‘iets’ sneller dan FAT maar je ziet het: je kan nergens bij. Dat was wel handig in jou geval …

yip

ja ben ik het helemaal met je eens, maar vorige week in mijn backup hd doorgebrand en we hadden een zeer drukke tijd in het bedrijf. dus ja dan vergeet je zoon dingen wel eens.

en dat ik nergens bij kan vindt ik als mijn hd gestolen wordt een zeer goede optie maar voor nu is het gewoon een zeer slechte optie. had er al aan gedacht of er niet een oplossing betaat maar dar zullen ze bij windows zelf ook wel aan gedacht hebben. bevoorbeeld

op de zelfde hd windows te instaleren maar dan onder de map c:\ windows2 snapie

ik weet dus niet of die dan werkt ?????

mischien wee tdat iemand hier

1- ik weet wel hoe dat is. Mijn dochters vergeten soms 1 en ander ook. Ik ga flippen.. maar tja, dat is = na het regen, paraplu…
2- jatten = dat klopt wel maar meestal doen junks dat. Hun boeit echt niet wat op een PC staat of niet. Wat te denken van een Gemeentehuis waar ruim 50 Pc’s zijn gejat? Als ik mijn gegevens terug MOET hebben dan breng ik wel HD weg en dan maar dokken 1000 Euro. Volgens mij (het is laat nu) als je met FAT werkt dan heb je toch een soort van DOS. Dar heb je het voordeel dat je de boel terug kan zetten (dacht ik).
3- Ik weet niet als dat werkt. Je zou misschien een nieuw topic moeten beginnen.

En nu... = nu ga ik naar bed ;)

Een overweging die je mogelijk mee kunt nemen is het volgende.

Installeer niet op NFTS maar op Fat 32.
Waarom?

Wanneer je een Knoppix cd hebt dan kun je met deze opstarten en eventuele gegevens die je wilt bewaren van de harde schijf af halen.
Met NFTS lukt dit niet.
Wanneer je bestanden benadert met Knoppix wel eerst de alleen lezen aanduiding van de bestanden verwijderen dmv rechtsklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan