Audacity probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

animalforever

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Normale Audacity:
Als je begint met opnemen hoor je alleen het geluid wat de computer 'maakt' (dus zeg maar een youtube video met muziek die hij opneemt). In mijn geval neemt Audacity mijn stem op (als ik zou praten) en neemt hij geen geluiden van de computer op, tenzij het volume hoog aanstaat.

Ik heb er nu voor gezorgd dat hij niet meer de microfoon (mijn stem) opneemt, maar het probleem is dat hij wat de computer maakt slecht tot helemaal niet opneemt.

Mijn vraag is, wat moet ik doen zodat hij niet meer via de microfoon opneemt (is volgens mij al gelukt) en in plaats daarvan alleen het geluid van het youtube filmpje opneemt?

Dankjewel :)

Waarschijnlijk bij Geluidsbeheer en dan Opname, de Stereomix-schuif omhoog zetten.
Ook kan het probleem zijn dat de Wave schuif bij Afspelen omlaag staat.

Waar kan ik het geluidsbeheer vinden? Bedoel je onder het startmenu of in het audacity menu?

Bij Audacity Voorkeuren kan ik tussen verschillende kanalen kiezen, van 1 t/m 15 ofzo, nr.1 is mono, nr.2 is stereo

Is dat misschien iets?

Verder kan ik onder het kopje 'opnemen' ook nog kiezen tussen 'microsoft geluidstoewijzing input' of 'microfoon'.

Laatst bewerkt:
Dubbelklik op het luidspreker-icoon in de balk bij de klok. Daar kun je bij Opties e.e.a. bekijken en instellen.

Bij Geluidsopties > Opnemen kan ik alleen maar kiezen tussen de microfoon en lijningang, die bovendien niet is aangesloten.

(ik heb Windows Vista)

Ik geloof niet dat het probleem zich binnen Audacity bevindt. Ik vermoed dat het bij geluidsbeheer zit. Misschien heb je hier iets aan?
Misschien kun je ook kijken of er nieuwere drivers voor je geluidskaart beschikbaar zijn.

Ja ik denk dat het ook buiten Audacity is, maar het zit zo: ik heb het op een laptop met webcam en microfoon. Mijn nicht heeft ook Audacity, maar die heeft het op de computer en die heeft geen laptop of microfoon o.i.d. Dus ik dacht eerst dat het binnen Audacity was.

Ik zal daarnaar kijken, bedankt!

Oh ik heb net de microfoon uitgeschakeld en de 'Stereo Mix Realtek High Definition Audio' ingeschakeld, ik ga nu kijken of dat wat uitmaakt.

Edit:
JAAAAAAAAAAAAAA het is gelukt, soort van, hij doet het nu veel beter! Superbedankt voor het helpen ;)

Laatst bewerkt:
Graag gedaan, ik hoop dat je het helemaal goed voor elkaar krijgt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan