audigy 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
welke geluidskaart

Ik wil graag een nieuwe speakerset hebben (de 6.1 van creative) Mijn oude geluidskaart is daar niet geschikt voor, omdat je een linksvoor, rechtsvoor, midden, rechtsachter, linksachter en een subwoofer kanaal moet hebben. Nou vraag ik me af of de audigy 2 (creative) dit heeft. Op de foto kan ik dit niet helemaal goed zien en aangezien dit kaartje vrij prijzig is, wil ik geen miskoop begaan.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
ook de goedkopere Audigy (bulk) heeft dit, je hoeft daarvoor niet de 2 te hebben.

Maar heeft die ook dolby surround sound, want ik wil ook mijn films bekijken. Ik vind het niet erg om de audigy 2 te kopen, maar het zou jammer zijn als hij achteraf niet aan mijn verwachtingen voldoet.

Ik zou gewoon voor 70 euro een Audigy (bulk) kopen, en daarbij een goed Logitech of Creative 5.1 setje.. Als je een 6.1 setje neemt met een Audigy 2 kom je veel duurder uit, en veel zal je niet merken van die extra sattelietspeaker.

Ok, dan doe ik dat, bedankt.
En welke 5.1 setje zou je er dan aanhangen?
De 5100, 5300 of 5500?

Ik zie trouwens dat de audigy (bulk) en 2 maar 10 euro van prijs verschillen.

Laatst bewerkt:
waar zie je dat kleine prijsverschil ?

De A2 kost volgens mij iets van 125 euro terwijl de A(1) rond de 75 a 80 euro kost.

ja, maar DIE moet je niet hebben (120), je moet de goedkope hebben (bulk)

Een Logitech Z-640, een Creative Inspire 5100 of liever 5300, etc.

logitech z-640

Een Logitech Z-640, een Creative Inspire 5100 of liever 5300, etc.

Nee Steve raad hem ajb geen Logitech Z-640 aan. :(

Die heb ik zelf sinds kort mede doordat verschillende hardware reviews deze set een van de betere in het middenklasse segment vonden.

In games is het nog wel uit te houden maar bij DVD en muziek gaat ie helemaal de mist in.

Vooral die subwoofer is bijna niet in toom te houden en blaast je bijna van je stoel.

De sateliet speakertjes zijn niet krachtig en zuiver genoeg om de subwoofer bij te benen terwijl midden tonen geheel ontbreken.

Ik denk er nu sterk over om mijn 2.1 Creative CSW digital weer terug te plaatsen.

Ok het blijft een kwestie van smaak maar de verhoudingen in het klankbeeld zijn ver te zoeken ongeacht hoe ik het allemaal probeer af te stemmen.

Of het zou de Z-680 moeten zijn (kwijl kwijl) maar die is vrijwel niet te betalen :confused:

499 vind ik inderdaad te veel. Maar ik had nog wel een vraagje.
De creative 5.1 5300 is evenveel als de 6.1 6700, maar welke is beter?

De 5300 heeft meer vermogen, de 6700 heeft 6 kanalen.

De 5300 zal door de geluidskaart goedkoper uitkomen, terwijl je bijna niets merkt van het zesde kanaal van de 6700.

My choice is made :)

Btw, Tron: ik vind de Z-640 netjes klinken hoor.. BrEeZeR heeft 'm trouwens ook, en die is er erg over te spreken. Toevallig een maandagochtend-model?

Z-640 wel of niet?

Btw, Tron: ik vind de Z-640 netjes klinken hoor.. BrEeZeR heeft 'm trouwens ook, en die is er erg over te spreken. Toevallig een maandagochtend-model?

Misschien komt het doordat mijn "oude" CSW Digital zoveel zuiverder en muzikaler is dat ik het verschil zo goed hoor.

Maar de eerlijk gebied me er bij te vertellen dat ik de sateliet speakers van die CSW vervangen had door exemplaren van het merk Magnat en ik nu dus met die Z-640 de orginele 2,5 watt sateliet speakertjes gebruik.

Maar desondanks is de ook de subwoofer van de CSW veel vriendelijker voor het oor en veel strakker af te stellen.

Grts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan