Audio cd branden voor gebruik bij crematie van me oma.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Mooi is dat:(
Is me oma dood word ik gevraagd paar klassieke nummers op een cdtje te branden en dan lukt het niet.

wat ik dus doe is ik stop de cd met de audio in me pc. ik sleep de muziek naar me bureaublad en zo doe ik dit bij alle liedjes die ik gebrand wil hebben. dan open ik nero en ik kies voor audio cd maken. Ik sleep de muziek er naartoe en dan krijg ik de volgende error.

"sorry, Nero cannot determine the SCSI/ATAPI device,
that corresponds to this drive letter.

-reading.cda from a recorder which is not supported
-the source drive does not support CDDA reading
-the source drive reads CDDA to slowly
-the Nero driver is not installed or is not working properly"

Deze foutmelding geeft ie appart voor elk audio bestand dat ik wil toevoegen.

als ik daar helemaal doorheen ben geklikt krijg ik het volgende.

One or more files could not be added to a compilation.

C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\Track09.cda

C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\Track03.cda

C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\Track08.cda

C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\Track05.cda

C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\Track11.cda

Dit zegt natuurlijk vrij weinig maar voor de zekerheid plaats ik het toch maar ff.

dat gebrabbel van die foutmelding zegt me trouwens niks.

Ik kan egt nauwelijks informatie geven dus ik hoop dat jullie hiermee me probleem kunnen oplossen. Nou moet je het volgende niet te aanvallend opvatten maar het is echt noodzakelijk dat dit binnen 2 dagen is opgelost want dan is de crematie en als ik dan me cd nog niet heb dan heb ik geen probleem maar leuk zal het ook niet worden. Dus als het kan zo snel mogelijk maar jmmr als dat niet lukt natuurlijk.
 
Je weet ook dat er beveiligde CD's bestaan?
 
Je weet ook dat er beveiligde CD's bestaan?

als hij de bestanden naar zijn bureaublad heeft gesleept dan zijn ze dus niet beveiligd omdat hij dan gelijk error zou geven heb ik al eerder meegemaakt.

Controleer of je cd brander met het stekkertje goed op het moederbord vast zit en ook of de stekker goed in de brander zit
 
zet deze nummers eerst om naar mp3 probeer het dan met nero als audio cd te branden.
 
@appelsapman: nog gecondoleerd
 
Leg de CD met de nummers die je op een nieuwe CD wilt zetten in de CD-speler.
Open Nero Express en kies voor "Audio CD".
Klik op Toevoegen (een groene knop) en in het venster dar verschijnt surf je naar de CD-Romspeler waar die CD in zit. Selecteer de nummers die je wilt gaan branden, klik op Toevoegen en sluit dat "zoekvenster" af. Zorg dat er een leeg CD-schijfje in de CD/DVD-brander zit, klik Volgende en klik Branden.
 
wat ik dus doe is ik stop de cd met de audio in me pc. ik sleep de muziek naar me bureaublad en zo doe ik dit bij alle liedjes die ik gebrand wil hebben. dan open ik nero en ik kies voor audio cd maken. Ik sleep de muziek er naartoe en dan krijg ik de volgende error.

Je zal toch eerst de liedjes van je cd moeten rippen met bijvoorbeeld MusicMatch of WMP.
Je sleept nu zeg maar, een snelkoppeling van de cd naar je bureaublad.
Vandaar dat Nero ze ook niet kan branden.

Dus...eerst rippen, dan branden.

(of idd kopiëren met Nero zoals bericht boven mij hier aangeeft.)
 
Laatst bewerkt:
Met Nero kun je CDA-nummers rechtstreeks van de CD importeren in Nero Express.

Ja, maar hij sleept ze gewoon van de cd naar het bureaublad en dat kan niet.
wat ik dus doe is ik stop de cd met de audio in me pc. ik sleep de muziek naar me bureaublad en zo doe ik dit bij alle liedjes die ik gebrand wil hebben.
 
Ja, maar hij sleept ze gewoon van de cd naar het bureaublad en dat kan niet.
Dat had ik goed gelezen, maar eerst rippen en dan importeren in Nero is dus ook niet nodig. Dat bedoelde ik uit te duiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan