Audio cd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoricklaarhoven

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2004
Hallo,

sinds kort ben ik niet meer in staat om audio cd's te branden. Ik heb verschillende software-programma's gebruikt (Nero, Sonic, Alcohol) Maar bij alle brand sessies krijg ik hetzelfde probleem. Ook heb ik verschillende merken cd's gebruikt. Mijn computer leest de gebrande cd's als een audio cd en als ik de map open krijg ik keurig de tracks die ik erop had gebrand, maar de tracks zijn 44bytes groot. Ook wordt bij eigenschappen aangegeven dat de cd leeg is. Dus is ook niet leesbaar in een normale cd-speler. Kan het aan mijn cd/dvd-writer liggen? Of zijn er bepaalde instellingen om dit probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank

Laatst bewerkt:
Hoe oud is die brander? Heb je al veel cd's gebrand?
Kan je wel gewone data branden? (dus data schijf)?
Kan je wel dvd's branden?
Probeer eens met een stofzuiger je cd te zuiveren, er kan een pluisje aan de lens zitten?

Data en DVD's zijn geen probleem. Vorige week heb ik gewoon nog een paar audio-cd'tjes gemaakt. Zal het waarschijnlijk aan de software/instellingen liggen?

Heb het net weer geprobeerd: de cd is gebrand, tracks staan erop(44bytes), winamp/wmp kan het lezen en afspelen, maar er word bij eigenschappen van de cd aangegven dat ie leeg is.

Laatst bewerkt:
Dat kan goed zijn.
Welke nero gebruik je?

Deïnstalleer nero eens, er kan een foutje ergens inzitten en probeer opnieuw.
Kies dan van een audio cd branden enz.
Krijg je dan een fout laat me deze dan weten.

Heb alles opnieuw geinstalleerd en nog een keer geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb hetzelfde gedaan met Sonic RecordDeluxe 7, maar ook hier blijf ik hetzelfde pobleem krijgen.

Geef eens even het type CD-brander dat in je computer zit. (type/model)

James :)

Misschien kan je de drivers daar even van verwijderen en daarna windows het apparaat terug laten herkennen?

Dat kan je doen via apparaatbeheer....

Start >> instellingen >> configuratiescherm >> systeem

Tabblad "hardware" knop "apparaatbeheer"

In het scherm dat nu verschijnt je DVD-speler zoeken, erop rechtsklikken en dan "installatie stuurprogramma ongedaan maken" bij eigenschappen... daarna terug opstarten.

James :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan