Audio CD naar ISO

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Om iemand te helpen een audio CD te rippen naar een ISO bestand op de harde schijf raadde ik oa Okoker aan, mis, deed niks!!!

Toen WinIso, mis, deed niets!

Toen Magic Iso, deed niets!

Ultra Iso, geen Iso wel andere image bestanden (cue, mds/mdf, etc.)

Alcohol 120, idem, geen ISO uiteraard wel mds/mdf.....

En ik heb er nog wel eentje geprobeerd....maar helaas, een audio cd als ISO schrijven wil dus niet lukken....

Nou dacht ik toch echt dat ik een aantal maanden geleden dat heel makkelijk kon of heb gedaan, toen met Magic Iso....

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem kan zijn....ik tast in het duister!!

:thumb:

Mmmm, ben eigenlijk anti Nero, gevoelsmatig, maar maakt die echt een echte ISO aan?

Heb het er niets eens opstaan, thanks!

Ik heb een Nero Lite....maar ook daar wil het niet mee lukken

:confused:

Heb geen ervaring met Nero Lite. Gebruik altijd het volle pakket en werkt altijd. Heb zo vaak iso's gemaakt hiermee, waaronder Audio-CD's.

Nero Lite is eigenlijk Nero 7 maar dan zonder al die extra ****......

Het maakt wel een NRG bestand maar dus geen ISO....begin het vermoeden te krijgen dat iets op mijn systeem is veranderd waardoor een ISO niet te maken is....maar dat is wel heel vreemd.....:shocked:

Oh je bedoelt ook echt de extensie ISO. Nee, dan kan Nero dus niet. Wel een image in de vorm van NRG inderdaad.

-edit-

Of toch wel. Heb ff een iso gemaakt van een Audio-CD en het type is volgens WinXP ''ISO Image''

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan cloneCD het ook, kan het niet proberen want ik heb het er niet meer op staan.

Je kunt wel een bin maken met UltraIso, ze zijn niet om te zetten in een iso.

Muurhond; met welk programma heb jij die dan gemaakt....

Ik ben dus echt de hele avond bezig geweest met achterhalen en testen...op een gegeven moment zefls overgegaan tot een herinstallatie omdat ik vermoedde dat er iets anders was, maar neen hoor....niks verandert...

Ultra Iso en Magic Iso maken geen ISO van een audio CD
Clone CD alleen in een eigen bestand
Alcohol 120 het liefst in een MDS/MDF
ImgBurn ook alleen MDS/MDF
Nero bij mij dus ook niet....die maakt een eigen soort bestand aan.
Heb er net nog PowerIso bijgezet, de 3.3 versie, als die de audiocd detect springt ie auto op Bin!

Ik heb vrijdagavond de allernieuwste versie van Nero binnengehaald, maar een echt ISO maken...no way!

T is alleen maar NRG....mijn klompt breekt...en goed ook. Frusti alom.

Enne zonnet dus nog Iso Commander...dus ook niet...wordt niet ondersteund.

Wat wel kan is een Bin/Cue maken en die dan weer omzetten met bijvoorbeeld bin2iso..

Maak er onderhand een studie van.....

Maar Muurhond, please, waarmee maakte jij em?

Laatst bewerkt:
Nero bij mij dus ook niet....die maakt een eigen soort bestand aan.
:

Ik gebruik Nero 6.

Zet es achter de bestandnaam .iso

Nero maakte er in eerste instantie bij mij ook een onbekend bestandstype van. Heb er toen dus .iso achter gezet, waardoor WinXP dus aangaf dat het een ISO-bestand is. Kan hem ook verder succesvol branden. (In Nero iig)

Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad dat dat de enige handmatige optie is, heb dat al vaker gedaan, wilde echter gewoon zien of dat in 1 keer door ging...dus niet. Wat nu wel makkelijk is dat ik nu onderhand een expert ben met ISO makers ed......:evil:

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan