Audio cd's afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnands

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Beste mensen,

Ten eerste weet ik niet zeker of dit de juiste sectie is, maar ik kon niets beters vinden.

Nu mijn probleem:
Ik heb hier een pc met windows98 waar 2 harde schijven, 1 cd-romspeler en een floppydrive in zitten.
Nu werkt het eigenlijk allemaal perfect, en alles werkt, maar ik heb eigenlijk een klein probleempje met de cdspeler.
Hij leest alle cd's gewoon mooi af etc, maar als ik een audiocd in de speler doe, en deze open met bijv winamp, of cdspeler, krijg ik wel alle tracks te zien, maar vervolgens geen geluid.
Gewone mp3tjes van de harde schijf afspelen gaat overigens wel.

Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!

Wijnands

Controleer of er een audiokabel van je cdromspeler naar je moederbord gaat

Mario, alvast bedankt voor je reactie.
Ik kan vanavond pas weer bij de computer, dus dan zal het ik het nakijken, maar ik zou graag willen weten hoe zo'n kabel eruit ziet.
Als ik het goed heb gaat er nu een voedingskabel, zo'n platte,brede (IDE ofzoiets) kabel en nog een klein stekkertje naartoe.

Wijnands

Het ziet er ongeveer zo uit:

e_10589599.jpg

Jup, die kabel zat erin.
Er zaten wel maar aan allebei de stekkertjes 3 van de 4 van die goudachtige plaatjes.
Ze pastten op twee manieren erin, ik heb het allebei geprobeerd maar geen van beide gaf resultaat.
Er zaten in totaal 3 connectors op het moederbord, een zwarte, een groene en een gele dacht ik, ik heb de zwarte genomen.

Maar dus nog steeds geen resultaat. Misschien nog een ander idee?

Wijnands

//Edit: Na een ander kabeltje te hebben geprobeerd deed ie het perfect. In ieder geval bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan