Audio crackling en fps drops

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertmaverick

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een probleem tijdens het gamen. De eerste vijf minuten gaan prima, maar na enige tijd krijg ik extreme FPS drops. Ze vinden om de 3-5 seconden plaats. Mijn FPS valt dan terug tot ongeveer tussen de 20 en 30 FPS, en schiet na 1 seconde weer terug naar stabiel 125 om na een aantal seconde weer terug te vallen naar 20/30 FPS.

Tijdens het spelen van Dishonored gaat dit ook nog gepaard met een knetterend geluid in het spel. Ook is te zien via het programma DPC Latency Checker dat op het moment dat een FPS drop/audio geknetter plaats vindt, de current latency stijgt tussen de 4000µs en 5000µs.

Al mijn drivers zijn up-to-date, ik heb ook al driver roll-back gedaan om te zien of het wellicht aan updates ligt maar dit was ook niet het geval. GPU temps zijn ook in orde (tussen 60 en 70 graden tijdens gamen). Wel is denk ik handig om te zeggen dat mijn OS Windows 8 Release Preview is, maar ik heb dit al enige tijd geinstalleerd, en mijn probleem komt pas sinds enkele dagen voor.

Mijn systeem:

AMD Phenom II x6 1090t Thuban (Black Edition)
Gigabyte 890GX-UD3H
8 GB ram (1333Mhz)
AMD Radeon HD 6870 Black Edition

Alvast bedankt!

Robert.

Dit is me net opgevallen: op het moment dat mijn FPS daalt zie ik via het programma Core Temp dat alle cores worden underclocked naar 800 Mhz, en vrijwel direct weer terug naar 3,2 Ghz...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan