Audio driver is kapot..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheiron

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Berichten
5
hallo,

ik ben ten einde raad. :( kan iemand mij vertellen hoe ik het geluid op mijn pc kan fixen zonder internet.. is het mogelijk om een driverpack ofzoiets te downloaden op de pc met internet, vervolgens op usb-stick zetten en naar de pc zonder internet gaan en zo de audio goedmaken? of is daar sowieso internet voor nodig?:shocked:

Mijn PC is:

AMD sempron 2600+ 64bit (Socket 754)
5.1 kanaals soundkaart onboard

als iemand dit kan beantwoorden, graag.;)
 
Zou fijn om eerst te vertellen wat er allemaal inzit, zoals merk en type moederbord en bij een merk PC daar de info over.
 
:) ik ben een complete leek dus ik zou niet weten welke gegevens je moet hebben.. dus ik geef je ze allemaal wel:

specificaties:
- AMD sempron 2600+ 64bit (Socket 754)
- VIA Chipset
- 32 MB shared video onboard
- PC- 115N kast
- 5.1 kanaals soundkaart onboard
- 256 MB intern geheugen
- 80 GB harddisk
- On-Board IDE/SATA

Poorten achterkant:
1x Parallel
1x Seriele poort
1x VGA
1x PS/2 Keyboard
1x PS/2 Muis
1x Audio I/O (line-in/line-out/mic)
4x USB 2.0
1x RJ45 LAN 10/100 netwerkkaart

Interne I/O Connectoren op moederbord:
-ATX 20-Pin power connector
-4-pin ATX 12V power connector
-CPU / System FAN connectors
-CD-in connector
-Clear CMOS jumper
-Serial port connector (COM2)
-S/PDIF Out connector
-Front panel audio connector
-2x USB 2.0 connector support additional 4 ports
-Front panel connector
-1x Floppy disk drive connector
-2x serial ATA connectors
-2x ATA133 HD connectors

Dat zijn de gegevens die ik heb. draait gewoon XP op. ik hoop dat je hier wat mee kan:)
 
Zou fijn om eerst te vertellen wat er allemaal inzit, zoals merk en type moederbord en bij een merk PC daar de info over.

Ik vroeg toch echt iets anders, niet wat er allemaal OP je mobo zit, zie ook mijn handtekening.:shocked:

Bij een merk PC even naar de stickers zoeken, anders dit gebruiken.
 
Cheiron,
Het merk van je moederbord staat er niet bij.

Download het programmaatje Everest Home ( http://filehippo.com/download_everest_home/ )
en installeer het.

Dan kan je via het programmaatje achterhalen welk merk en type moederbord er in je computer zit.
Met die info kan je dan op de website van de fabrikant de juiste driver downloaden en installeren.
Als het aan de driver ligt zal dat het probleem waarschijnlijk oplossen.

Ligt het wel aan je driver?
Op het bureaublad: rechtermuisklik op "deze computer">tabblad hardware>apparaatbeheer;
Zie je daar iets staan dat er op wijst dat er een probleem is met je geluidsapparaat?

Succes. Laat iets van je horen.
Klukje
 
Laatst bewerkt:
:eek: oke ik hoop dat hier bij staat wat jullie moeten weten:

Moederbordeigenschappen:

-moederbord ID: 09/15/2005-K8M800-8237-6A7L1M4FC-00
-moederbordnaam: MSI K8mm-V(MS-7142)


(misschien dat dit iets helpt..: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller)

:p als t nog niet goed is.. vergeef me :D
 
Hier staan al je drivers, kopieër ze na de download op een cd, pak ze uit op je comp zonder internet, begin met de Chipsetdrivers te installeren en na en reboot de rest.
 
ok moet ik dan alle bestanden op die site downloaden of alleen degenen mbt audio/sound?
 
aah duizend maal dank voor de hulp allen!!:thumb:
mijn geluid doet het weer ^^


enne :eek: ik heb nog een klein vraagje:

ik heb een surround sound boxenset van logitech gekocht, en daar zitten drie kabeltjes aan: groen, roze en zwart. in mijn pc zit een groene, een roze en een blauwe.. ik heb de zwarte in de blauwe gedaan (is dat goed?), nu, is er ergens een plaats op de pc waar ik moet instellen dat ik surround sound wil, of ligt het aan het feit dat de derde ingang blauw ipv zwart is?

[ik weet het, ik ben vervelend :p ]
 
Als je nu ook de manual had gedownload en in kombinatie met de gebruiksaanwijzing van de boxen even de boel had geconfigureerd, had je dit niet gevraagd.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan