Audio Driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

articcie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo Beste mensen,

ik heb hier voor mij een Compaq Presario C740ED met Windows XP SP3. Echter het geluid doet het niet, ik heb al diverse programma's gedraaid om te kijken of er hardware matige problemen zijn. Bij Apparaatbeheer staan er nergens vraagtekens of uitroeptekens bij het onderdeel voor het geluid. Enig idee waar dit aan kan liggen? en of er misschien zoiets bestaat als een universele driver voor geluid die altijd werkt? :)

Groetjes Articcie

Hallo Beste mensen,

ik heb hier voor mij een Compaq Presario C740ED met Windows XP SP3. Echter het geluid doet het niet, ik heb al diverse programma's gedraaid om te kijken of er hardware matige problemen zijn. Bij Apparaatbeheer staan er nergens vraagtekens of uitroeptekens bij het onderdeel voor het geluid. Enig idee waar dit aan kan liggen? en of er misschien zoiets bestaat als een universele driver voor geluid die altijd werkt? :)

Groetjes Articcie

Al gekeken bij configuratiescherm>geluiden?
Is je geluid niet gedempt of zo iets dergelijks!
Er is geen universele driver!

Zojuist even gekeken, en daar staat dat er geen audioapparaat is.
Hoe kan dat als er bij hardware geen signalen staan van uitroeptekens of iets?

Hoi,

Misschien dan toch even bij de fabrikant de driver downloaden en installeren.
Weet niet of het iets uithaald, maar niet geschoten is altijd mis!
Denk dat je bij hp ff moet kijken op de site!

Vreemd. Bij windows vista zie je wel het volledige drivers aanbod.

Zat er soms eerst windows vista op en heb je hem gedowngrade naar xp ofzo?

Ik weet niet of dat deze gedowngrade is. Ik heb deze zo gekregen met xp :)
is het kwalijk als dat wel gebeurd is? en zoja wat kan ik er tegen doen?

Ik weet niet of dat deze gedowngrade is. Ik heb deze zo gekregen met xp :)
is het kwalijk als dat wel gebeurd is? en zoja wat kan ik er tegen doen?

Valt wel mee hoor!
Heeft het geluid het wel gedaan eigenlijk? Dan zou je kunnen proberen om terug te gaan naar een vorig herstelpunt!

Probeer anders in apparaat beheer je geluidskaart te verwijderen. Dus niet de driver maar de hardware zelf. Daarna opnieuw opstarten. Je hardware zal opnieuw worden herkend en hopelijk doet alles het nu weer.

Anders een mogelijkheid om vista erop te zetten, mocht er echt geen oplossing zijn voor je geluid probleem!

ik ben nu aan het proberen om windows vista erop te zetten :) Aangezien de website daar best veel drivers van aan gaf.. dus dat ga ik even proberen :)

alvast bedankt voor je advies :D

ik ben nu aan het proberen om windows vista erop te zetten :) Aangezien de website daar best veel drivers van aan gaf.. dus dat ga ik even proberen :)

alvast bedankt voor je advies :D

Zat er geen recovery partitie op dan? (D schijf)

haha nu niet meer:o wist niet wat het was, dus die is nu geformateerd :eek:

Oeps:eek: Dat had ik ook eerder kunnen aangeven. Sorry:confused:

Maar, aan de andere kant. Je hebt dan ook geen rommel meer van de fabrikant:D
Je weet wel al die voorgeinstalleerde rommel op je comp.

Met vista zal het wel goed komen. Gewoon de drivers downloaden en installeren. Eerst beginnen altijd met de chipste drivers. Daarna video en geluid en ethernet ed.

Laat nog ff weten of het allemaal gelukt is.

Succes..

Vista staat er nu op , wat een drama trouwens om SP1 daarop te krijgen :( geluid doet het nu wel gelukkig :) wat ik me nog afvroeg trouwens... of er mss niet een andere driver van een ander merk op kan draaien in xp? of is dat een domme vraag? :P

Vista staat er nu op , wat een drama trouwens om SP1 daarop te krijgen :( geluid doet het nu wel gelukkig :) wat ik me nog afvroeg trouwens... of er mss niet een andere driver van een ander merk op kan draaien in xp? of is dat een domme vraag? :P

Geen domme vraag hoor;)

Misschien dat het zou kunnen, maar dan heb je wel kans dat je systeem onstabiel wordt!
Je zou kunnen kijken bij de fabrikant van de geluidskaart om zo verschillende versies te proberen. Maar Normaal gesproken altijd de driver die is meegeleverd gebruiken via cd of via fabrikant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan