audio driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sannie84

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Berichten
5
hallo allemaal,

ik heb mijn pc geformatteerd en windows 7 erop gezet... alles werkt prima behalve mijn geluid, die doet het helemaal niet meer. :eek:

nu heb ik een driver van realtek geinstalleerd en daarna starte mijn pc opnieuw op en windows deed het niet meer! ik kreeg blue screen en windows startte niet meer op. ik moest toen een reparatie uitvoeren van windows en was een aantal programma's kwijt.

hoe krijg ik mijn geluid aan de praat zonder deze gevolgen??? :p

ik heb een intel pentium 4 van fujitsu siemens.

groetjes sandra
 
Hoi Sandra!

Heb je iets meer info van je systeem? Soort moederbord, interne en externe geluidskaart, type en merk geluidskaart etc...

En zou je eens kunnen kijken onder apparaatbeheer?
(Rechter-muisknop op "Computer", "Beheren" en dan "Apparaatbeheer".)

Met vriendelijke groet,

Ronald Elzinga
Microsoft Certified Professional
 
uhm volgens mij is mn geluid onboard... kan dat?

en mijn moederbord kan ik niet goed achterhalen, zover ik weet is het een ASUS


als ik trouwens bij Devices en Printers kijk zie ik niks erbij staan wat met geluid heeft te maken... wel mijn scherm, muis enz enz
 
@ Melvin: Dat kan ook. Maar misschien verstandig om eerst eens te kijken waarom het systeem crasht bij installatie van de driver? Als de pc meteen weer crasht na installatie van de driver van Fujitsu, heeft Sandra straks weer hetzelfde probleem als de vorige keer en mist ze straks ook weer programma's.

@ Sandra: Waar prik je het stekkertje van de speakers in? Ergens onderin de pc of bovenin bij de muis en het toetsenbord? Bovenin is namelijk het onboard.

"Devices & Printers" is niet hetzelfde als "Apparaatbeheer". Zo te lezen heb je een engelse versie van Win7? --> Rechtermuisknop op "Computer", daarna "Manage" klikken.
Daarna op "Device manager". Kijk dan bij "Sound, video, and game controllers".

Hier zou een geluidskaart moeten staan.
Eventueel kan deze ook al Multimedia Audio-controller staan onder "Other devices".

Met vriendelijke groet,

Ronald Elzinga
Microsoft Certified Professional
 
Mensen het is opgelost...! :thumb:
ik had dus mijn geluid onboard zitten en nu heb ik een aparte
geluidskaart erin gezet en nu zijn alle problemen weg en
mijn geluid is goed!

alsnog bedankt allemaal!

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan