audio drivers voor fujitsu siemens e600

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik heb windows server 2003 geinstallerd op de fujitsu siemens e600, alles werkt goed, op de drivers na. ik heb driver genius voor audio driver laten zoeken en downloaden, maar daarmee kreeg ik geen geluid uit de audio geluid uitgang. toen heb ik drivermagic gedaan
hiermee een andere drivers gevonden maar bij de installatie kreeg ik een blauw scherm, waarbij ik dacht dat de drivers (van die 2) in de knoei zaten.
ik heb toen windows opnieuw geinstallerd en die 2e driver nog eens opnieuw geinstallerd.
nu heb ik als nog die fout, dat blauwe scherm bij het installeren van die driver.
het is de fujitsu siemens e600, het zoeken is mij niet gelukt en zover ik nu weet nergens te vinden
welke driver moet ik hebben.

foutcode na restart:
0x0000007e (0xc0000005, 0xf5b93145, 0xf78e2a80, 0xf78e277c)

Kijk hier
Mocht die niet werken, dan nog kijken hier

NB: Windows ME, Windows 2000, Windows XP en Windows 2003 gebruiken hetzelfde drivermodel (WDM), dus drivers zijn (in principe) onderling uitwisselbaar.

Succes,

Tijs.

Yes! die eerste driver werkt super. ik heb de driver geinstallerd, nog wat benodigde software, en draait ales een trein.
Superrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!11...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Graag nog even je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Mooi dat het je geholpen heeft.

Tijs.

nu een andere (nieuwere) windows server 2003 geinstallerd, en gehoopt deze driver te installeren. die toen ook wertke. maar nu krijg ik ook op deze driver ook weer geen geluid. de uitroeptekens bij apparaatbeheer zijn weg, maar als ik in winamp iets afspeel krijg ik "Error Writing singhistory. (I/O error 103)" ook als windows start krijg ik geen opstart geluid. de chipset drivers heb ik ook al geinstallerd, en toen nog een keer die audio drivers, maar dus niks niets en geen geluid weer.! kom alleen bij meldingen een piepje uit de kast!

Laatst bewerkt:
Dan de 2de driver proberen, na deïnstallatie van de eerste driver.
Alternatief: deze driver, in de submap Vinyl_V700b\Vinyl\drivers\WDM of Vinyl_V700b\Vinyl\drivers\XPWDM

Tijs.

Laatst bewerkt:
wat minder snel andwoord dan ik gehoopt hat, de 2e driver heb ik ook al gedaan, maar dit is het probleem niet, ik heb het ondertussen opgelost.
het was een instelling (plugin) in winamp die ik copy terug gezet heb.
later ondekt (over die 103 fout).
afspelen gaat, morgen kijken / luisteren of ik geluid heb.
zoniet kom ik hier terug, anders zet ik het op opgelost!

als de audio kabel aan de achterkant uit de kast is komt er wel geluid uit de kast, maar zit de kabel er in drukt het de geluid in de kast uit, wat normaal is. maar er komt geen geluid uit de uitgang van de kabel.

kabel gaat naar een audio set (line in) ik zet er 2 (stereo) computer speakertjes op, en er komt geluid uit die uitgang.
dus weer opgelost!.
het is dus de kabel naar de audio set w.s...... zal hier vanavond even naar kijken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan