audio kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiebelageveen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2009
Berichten
90
Hallo,

ik heb boxen aan mijn mengpaneel staan.
aan mijn mengpaneel heb ik:
-radio
-ps2
-computer

op de radio en ps2 doen de boxen het perfect.
maar op mijn pc niet.
daar hoor ik een soort elektrische straling door mijn muziek.
ik dacht dat ligt aan de kabel (10m mini jack - 2x tulp)
dus sloot ik die 10m kabel aan mijn radio aan.
toen deden mijn boxen het wel perfect.
dus het ligt niet aan de kabel..
iemand een idee waar het wel aan ligt en wat ik er aan kan doen?

Mvg. Wiebe
 
doe de spanning van de pc maar eens in een geaard stopcontact.
90% zeker dat je de brom kwijt bent.
 
geaardstopcontact

dat gaat niet makkelijk.
ik heb een slaapkamer op de 2e etage..
daar is geen geaard stopcontact..
nog andere opties?
 
Kleine kans: stekker PC omdraaien...
Of (indien mogelijk) de PC op hetzelfde stopcontact aansluiten als de versterker..
Je hebt last van een zogenaamde "ground-loop"...

Alternatief zijn er niet te dure setjes om het signaal van de PC draadloos naar het mengpaneel te zenden...... daarmee is het probleem ook over....
 
Kleine kans: stekker PC omdraaien...
Of (indien mogelijk) de PC op hetzelfde stopcontact aansluiten als de versterker..
Je hebt last van een zogenaamde "ground-loop"...

Alternatief zijn er niet te dure setjes om het signaal van de PC draadloos naar het mengpaneel te zenden...... daarmee is het probleem ook over....

je bedoelt met dit laatste dat je mini jack met soort antenne hebt en andere kant 2x tulp met antenne? hoe heet dit? en hoe duur is dit ongeveer?
 
Er zijn vele uitvoeringen (meeste ook in staat om films van de PC naar de TV te "beamen") met even zovele prijzen...

Hier een voorbeeld (met USB aan één kant i.p.v. 3,5mm jack)
attachment.php


Ook zijn er, bij de betere electronicashop, z.g. "groundloop isolators" te koop, waarmee je het DC signaal dat de storing veroorzaakt kunt ontkoppelen.... (er komt dan een piepkleine trafo tussen de signaalkabel)
 

Bijlagen

  • Wireless.jpg
    Wireless.jpg
    48 KB · Weergaven: 169
Voor de rest heeft niemand een oplossing die geen geld kost?
of nagenoeg bijna niks kost..
 
Hallo.

Een randaarde stopcontact kopen en dan aansluiten op het stopcontact wat er nu is maar een aparte draad trekken naar een buis van de centrale verwarming.
Dan heb je ook rand aarde.
Als je het zelf niet weet hoe vraag het eens aan iemand die elektra aanlegt.
Als hij het wil doen is dat in een paar minuten gebeurd.

Groetjes Cees.
 
Hallo.

Je moet op de plaats waar nu een gewoon stopcontact zit er een plaatsen met randaarde.
Op de randaarde aansluiting van dat nieuwe stopcontact maak je op de aarde aansluiting een draad die je naar de centrale verwarmingsbuis laat lopen en dan daarop aansluiten op een blank stuk metaal.
Dan moet het goed zijn, want dan heb je randaarde.

Groetjes Cees.
:thumb::thumb:
 
Al die aarde oplossingen kunnen inderdaad de oplossing zijn, maar 10 meter kabel van mini jack naar tulp is een ongeballanceerde kabel. Als deze kabel langs stroomvoerende kabels loopt, kun je behoorlijk wat brom of storingen oppikken.
Om het geheel geballanceerd te krijgen is een wat dure oplossing, je moet dan wat dure trafo's kopen.
Een betere en goedkopere oplossing is wat erpcity schrijft om het dan draadloos te doen.

Wat de voedingsspanning betreft is het ook belangrijk als er aarde gebruikt wordt om een sterpunt te hebben. Hiermee bedoel ik alle apparaten in de hele audiokring op 1 geaard stopkontakt aansluiten.
Hiermee voorkom je een aardlus, wat dus op een achtergrond een brom veroorzaakt.
Een korte uitleg: Je moet niet de PC ergens in huis in het ene geaarde stopkontakt aansluiten en het mengpaneel ergens anders in huis op een ander geaard stopkontakt.
Je maakt dan een cirkel met de aarde via de afscherming van de audiokabel en de aarde bekabeling van de stopkontakten. Dit kan resulteren in een aardbrom
 
maar wat ik al zei:
ik heb geen geaard stopcontact..
dus kan ik ook een stekkerbak pakken en dan de aardedraad met mijn cv verbinden zodat ik aarde heb?
of moet het perse een stopcontact zijn?
en ik denk dan toch maar een draadloos setje aan te schaffen.
volgens jou is alleen een groundloop isolator niet genoeg?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan