Audio komt door koptelefoon én ingebouwde boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimi123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Sinds kort heb ik het probleem dat wanneer ik een apparaat aansluit op de headset-uitgang van mijn laptop, het geluid zowel door mijn computer boxen als door het aangesloten apparaat komt. Normaal gezien zou dit enkel door het aangesloten apparaat mogen komen.
OOK brandt er nu een rood ledje in deze audio-uitgang.

Hopelijk bestaat hier een oplossing voor?...
Hartelijk dank

Het rode lampje is de zogenaamde digitale oftewel optische geluidsuitgang, deze uitgang is vaak gecombineerd met de gewone geluidsuitgang.
Dat het geluid niet uitgaat is waarschlijnlijk geen software maar hardware probleem.
Veel laptops hebben een hardwarematige schakeling die het geluid intern uitschakeld.

Indien het bij jou laptop softwarematig geregeld is dien je even het "controle-panneel" van je geluidskaart te openen, hoe dit op je laptop heet kan varieeren van "soundmax-pannel" tot "realtek-audio" tot "3dmax-audio.
Hier zou je ergens moeten kunnen kiezen tussen de geluidschakeling.
Geen software te vinden? dan zul je eerst de drivers dienen te installeren met het software pakket.

Indien het geen software probleem is, dan is de schakeling in de aansluiting defect.

Probleem nog niet opgelost

Ik weet nu bijna zeker dat het een hardware probleem is. Jammer natuurlijk maar ik ben niet v an plan mijn laptop daarom naar de fabriek te sturen. Ik heb er ondertussen al mee leren leven. Toch bedankt voor de reactie en mijn verontschuldigingen voor het late antwoord.
Mvg,
Dimitri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan