audio/microphone jack werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaccovh

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
ik wist niet zeker in welk forum ik dit moest neerzetten, maar sinds het probleem (volgens mij) bij het moederbord ligt lijkt dit me het goede forum.

ik heb een half jaar geleden mijn eigen pc gebouwd. de pc bevat een MSI Z68MA-G43 (G3) moederbord.
alles werkte naar behoren, geluid deed het ook.
gisteren heb ik de computer open gemaakt om de videokaart te verwisselen. alles verloop vlekkeloos op dat gebied.
maar sinds ik die actie heb ondernomen, heb ik geen geluid meer.
ik heb 3 verschillende koptelefoons geprobeerd maar het moederbord wilt ze maar niet detecteren.
ik heb al de realtek drivers van het moederbord gedownload, maar dat werkt ook niet.

kan iemand mij enige hulp bieden?

EDIT: ook te noteren, mijn beeldscherm is aangesloten via HDMI. het beeldscherm bevat ingebouwde speakers, en die werken wel. en worden ook gezien door windows

Laatst bewerkt:
in dat geval kloppen je driver instellingen niet, de audio staat nu ingesteld op de hdmi uitvoer ipv de normale audio uitgang van je geluidskaart. Het kan zijn dat je videokaart drivers dit automatisch zo heeft ingesteld.

Hopelijk niet alleen gedownload maar ook geïnstalleerd.

Kijk in de configuratie van de geluidskaart of er ook een optie is om zowel front als back tegelijk in te schakelen, met een Realtek b.v. kan dat en test dat eens.
Weet alleen niet of dat ook werkt met de hd van de grafische kaart als uitgang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan