Audio onder Windows 7 op Medion MD8383

Status
Niet open voor verdere reacties.

HaryE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Ik heb vanmiddag Windows 7 op mijn Medion MD8383 geinstalleerd. Op een aparte partitie, dus naast Windows XP. Het gekke is dat W7 mijn speakers niet herkend die onder XP wel goed doen. Ik kan ook nergens drivers vinden voor W7.
Iemand een idee?
groet,
Harry

drivers voor xp kan je toepassen in 7 ga naar je installatie bestand van je driver van xp.
meestal een exe bestand. rechtermuisknop->eigenschappen->tabje compitabliteit (ofzoiets)
en dan het hokje aanvinken en dan windows xp selecteren. druk op toepassen als dit er staat staat dit er niet druk je op ok. draai de installatie.
als het goed is moet het nu werken. heb in het verleden een dell optiplex geinstalleerd met alleen maar xp drivers omdat er toen geen 7 drivers waren en vista werd ook niet ondersteund.

laat het effe horen als het gelukt is.
succes:thumb:

drivers voor xp kan je toepassen in 7 ga naar je installatie bestand van je driver van xp.
.......

Hoi,

Je weet zelf ook wel - 'Whisper' - dat dat deels een onzinverhaal is.
Juist bij drivers voor hardware werkt die xp-modus dikwijls nou net NIET.
Natuurlijk ben ik ook wel benieuwd naar het resultaat bij TS, maar ik geef 'm weinig kans.

Laatst bewerkt:
windows vista drivers werken ook onder 7. en xp drivers werken ook onder vista.
tis gewoon een trucje. als jet niet werkt zullen we iets anders moeten verzinnen. maar ik wacht eerst de reactie van ts af

't Is eigenlijk heel simpel:
Oudere hardware wordt niet altijd door een nieuwere windowsversie ondersteunt omdat daar - nog of komt helemaal niet meer - geen drivers voor beschikbaar zijn.
Jou verhaal klopt ook nu weer niet want ook onder Vista waren er veel problemen met de hardwareondersteuning.

Daarvoor is nou juist die 'link' bij Microsoft om dat eerst te checken .... waarvoor dacht je eigenlijk anders ... :confused:

hoe verklaar je dan dat sommige pc'smet windows 7 helemaal geinstalleerd kunnen worden met xp drivers?

maar goed ik wacht nu een reactie van ts af in plaats van indiscussie gaan.

als je het niet geloofd probeer dan zelf eens een xp driver te installeren in 7.

@ts ik wacht op je antwoord:thumb:

Opgelost !

Ik heb dit probleem voorgelegd aan Medion, die met het antwoord "Er zijn (nog) geen drivers voor Windows 7".
Dus toch maar op de eigen tour bezig gegaan. De drivers rechtstreeks installeren lukte niet, maar het stuurprogramma bijwerken via het apparaatbeheer lukte dus wel met de XP drivers !
Het geluid klinkt weer prachtig!
Bedankt.

Deze vraag hoort bij Geluidskaarten thuis, niet hier.

Ik ben niet gerechtigd een vraag te verplaatsen maar dat zal denk ik wel gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan