Audio opname

• Onderwerp starter Onderwerp starter z057
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

z057

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2013
Kan geen audio opnemen in Windows 8; ter illustratie: http://i.imgur.com/s35Wrhb.png

Heb een dual-boot met Vista en W8; in Vista staan er wel 3 verschillende opname-apparaten in de lijst en werkt audio opname uitstekend. Alleen in W8 niet. Heb helaas alleen twee headsets en een microfoon die direct op de ronde audio ports aansluiten, geen USB. Kon online geen werkende driver vinden.

Waar kan ik een programma vinden om die lege opname lijst mee te vullen? Kan ik iets uit Vista gappen?

Hoi,

Kan je proberen om ze uit Vista te pakken, beter is om de drivers bij de betreffende fabrikant te downloaden.
Gebruik je een onboard geluidskaart, of een insteek ?

Moet onboard zitten op het moederbord, 0TP406 van Dell. Enige wat in de PCI slots zit is een videokaart. Kon uberhaupt geen driver vinden op de Sennheiser site; fabrikant van de headsets, wiens typenummers helaas lang vergeten zijn. Hoe/waar haal ik het uit Vista? Heb de map C:/windows/speech bekeken, identiek in beide OS. (op extra map engines in W8 na)

Vista en W8 zitten op verschillende fysieke schijven. (SAMSUNG HD501LJ en KINGSTON SV300S37A120G)

Hoi,

Je hebt de drivers van de geluidskaart nodig om hem 'aan' te zetten, dat heeft verder niets te maken met de apparatuur die je er op aansluit.
Ik heb even gezocht, maar die drivers zijn niet te vinden voor Windows 8, maar ik heb hier wel drivers gevonden voor Vista, KLIK
Hier nog een, denk even aan de CNET installer, die wil je vanalles opdringen, eerste schermpje "next step"dan "Install wayam" doe je decline, "Empire" doe je decline, en het laatste schermpje haal je de vinkjes weg aan de linkerkant, dan op next step, de drivers worden nu gedownload naar de downloadmap, als hij daarmee klaar is, op "open" klikken en daar heb je het stuurprogramma voor je geluidskaart.
Ik hoop dat lukt allemaal, beetje omslachtig.
Ik weet niet of ze werken, maar dat merk je vanzelf...;-)

Laatst bewerkt:
Dat was curieus. De eerste download wist alle audio voorzieningen te verwijderen, ook de afspeelmogelijkheden. Dat programma in compatibiliteitsmodus runnen hielp ook niet. Het weer gedeinstalleerd, pc opnieuw opgestart en toen was nog steeds alles weg. Tweede link geprobeerd en tijdens die installatiewizard ontdekte hij dat er geen audio was (foutmelding) en toen kwamen de originele afspeeldrivers weer tevoorschijn. Hielp helaas niet. Maar bedankt voor de poging :D

Alle drivers in apparaatbeheer zijn up-to-date.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan