Audio poort kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

OkashiChan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hallo

Ik bezit een Asus N550JV, onder garantie.

Ik kocht de laptop een jaar geleden en bij ontvangst viel het al snel op dat de audio poort een beetje los zit, echter perfect geluid. Enkele maanden later ruis als de kabel van mijn speaker of koptelefoon beweegt. Nu kon ik in mijn studierichting gewoon geen twee weken zonder laptop, architectuur is nogal 'laptopintensief', zonder laptop/pc kan je gewoon niks meer, en iedere week presteren is nodig.

Nu, vorige week is de poort kapot gegaan [te zeggen, het contact?]. Als ik een jack inplug maakt hij ofwel geen contact, ofwel geeft hij melding "you plugged in an audio device" en dan enkele seconden later "you unplugged an audio device".

De laptop is nog onder garantie en ik zou hem kunnen opsturen naar Asus in Nederland, zij zouden hem dan binnen de twee weken repareren. Natuurlijk moet je eerst akkoord gaan met hun voorwaarden hierover. Verlies, schade,... aan je systeem is jouw verantwoordelijkheid tijdens dit proces van opsturen-reparatie-terugsturen. Ze repareren ook met al gebruikte stukken [3 maanden aparte garantie], staat er in de voorwaarden.

En kortom, ik neem aan dat die poort op het moederbord zit, en ik wil niet gewoon daarvoor heel mijn moederbord vervangen zien, wie weet wat voor problemen ik daarmee krijg achteraf... Werken er misschien andere dingen niet naar behoren, of gaan ze sneller stuk, en moet ik sowieso alle software herinstalleren, waar ik dus absoluut geen zin in heb want dat is met studentenlicenties etc

Ik weet niet of mijn systeem met de foto overeenkomt, ken niet zoveel van laptops. Ik heb vanaan de batterij naar voren: aansluiting adapter, subwoofer poort [dat ding heeft nooit gewerkt], internet poort, hdmi, mini-vga, usb, usb, audio/microfoon.

Enig advies? Is het veilig mijn laptop op te sturen? Moet het moederbord effectief vervangen worden als die poort los zit? Is een usb audio dingetje kopen beter?

Hoi,

Lijkt mij dat als je nog garantie hebt dat je dit moet laten maken je zou een back-up kunnen maken van je notebook en neem aan dat je het notebook geïnstalleerd weer terug krijgt dus daar lijkt me ook het probleem niet te zitten en weet niet waar je hem gekocht heb maar als het notebook zo onmisbaar is hebben hun misschien een leen toestel. Maar zou hem wel laten maken

Denk dat de audio jack soldering is losgekomen van je moederbord.
Ik zou hem toch maar laten repareren als je nog garantie hebt.

Wanneer ze je moederbord zouden vervangen werkt alles nog gewoon als vanouds, je hebt dan nog gewoon dezelfde HDD.

Andere optie is om een zgn Audio-USB converter te kopen als je je laptop echt geen seconde kunt missen.
VOORBEELDEN

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik ben alleen bang dat als ze het moederbord gaan vervangen dit prut gaat zijn die binnen een jaar kapot is [moederbord zelf gewoon minderwaardig of de aansluitingen etc]. Je kan natuurlijk niet zien wat ze daar allemaal uitsteken, laat staan wat ze doen onderweg [pakketje even laten vallen? dat is dan maar pech!] Iemand ervaring met de kwaliteit van Asus repair en de dhl-transportdienst?

Dit zijn hun reparatievoorwaarden.
d. De Klant is verantwoordelijk voor de verpakking van het defecte Notebook of PDA dat ter reparatie naar ASUS wordt verzonden. ASUS is niet verantwoordelijk voor de reparatie en de schade zelf als het defecte Notebook of PDA verder beschadigd is op het moment van aankomst op grond van een ongeschikte verpakking.
i. Na het ontvangen van een geretourneerd gerepareerd Notebook of PDA, heeft de Klant het recht een beschadigde levering of ontbrekende onderdelen binnen 48 uur te rapporteren aan het plaatselijke ASUS Klantenservicecentrum (direct nummer: 0591-570290). Als deze termijn is verstreken, zal ASUS niet verantwoordelijk worden gesteld voor of reageren op eventuele claims.
ASUS EN ZIJN FILIALEN, WERKNEMERS EN VERTEGENWOORDIGERS KUNNEN OP GEEN ENKELE VOORWAARDE AANSPRAKELIJK ZIJN VOOR EVENTUELE BIJZONDERE, INDIRECTE, INCIDENTELE OF GEVOLGSCHADE RESULTEREND UIT DE REPARATIESERVICE, INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT DE KOSTEN VAN HET HERSTELLEN, OPNIEUW PROGRAMMEREN OF REPRODUCEREN VAN PROGRAMMA’S OF DATA OF HET NIET HANDHAVEN VAN DE VERTROUWELIJKHEID VAN DATA, OF HET VERLIES VAN ZAKELIJKE TRANSACTIES, VOORDELEN, OPBRENGSTEN OF VERWACHTE BESPARINGEN IN DE MAXIMALE MATE WAARIN DIT IS TOEGESTAAN DOOR DE WET DIE VAN TOEPASSING IS. DE TOTALE GEACCUMULEERDE AANSPRAKELIJKHEID VAN ASUS EN ZIJN FILIALEN, WERKNEMERS EN VERTEGENWOORDIGERS TEN OPZICHTE VAN DE KLANT VOOR EVENTUELE EN ALLE CLAIMS DIE ONTSTAAN TIJDENS DE REPARATIESERVICE MAG NIET HOGER ZIJN DAN EEN BEDRAG DAT GELIJK IS AAN DE WAARDE VAN HET GEKOCHTE NOTEBOOK OF PDA.
De Klant gaat ermee akkoord ASUS te vrijwaren tegen en schuldloos te houden voor ieder geschil en/of proces dat wordt geïnitieerd door een derde vanwege een inbreuk op deze Voorwaarden en Bepalingen door de Klant.

En ergens anders stond er dat hun reserveonderdelen ook reeds gebruikte onderdelen kunnen zijn? Hoe bedoelen ze dit? Zou het kunnen dat ze mijn moederbord vervangen met een reeds gebruikt moederbord? Dat zou toch te belachelijk zijn? Straks krijg ik een systeem met onderdelen ouder dan wat er nu in zit [even extreem gedacht].

Heb afgelopen nacht een back-up genomen van bestanden en van het systeem. Wat natuurlijk niks zegt over de licenties die ik heb voor software [wat allemaal op internet te registeren was, niks met CD's meer natuurlijk].

Dus het is eigenlijk meer angst dat mijn laptop minderwaardig gaat zijn [eens laten vallen tijdens de reis, nieuw moederbord ergens een slechte connectie, oudere onderdelen,...] als ik hem terug krijg dan dat ik nu gewoon een externe geluidskaart of zo een usb-audio ding koop en de poort kapot laat.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet niet hoe het in Belgie gaat maar hier breng ik hem naar de winkel waar hij gekocht is deze verzorgt alles dus loop ik weinig problemen qua beschadiging (uitgezonderd de eventuele beschadiging die hij al had) is voor hun rekening en ja zou kunnen dat je een gebruikt moederbord krijgt maar die kans lijkt me klein en zal zekers niet ouder zijn als de jouwe. denk dat je heel voorzichtig bent dus zou je de usb optie kunnen doen maar je blijft met een defect zitten.

Asus zal zijn naam niet te grabbel gooien

Ze zullen het moederbord alleen vervangen door een gebruikte als ze een gebruikte hebben liggen.
Waarschijnlijk wordt er gewoon een nieuwe in gezet.
Wanneer ze toch een gebruikte er in zetten kun je er van uitgaan dattie volledig getest is en dus gewoon als nieuw is.

Asus heeft er geen baat bij om onderdelen door troep te vervangen, dat kost ze uiteindelijk alleen maar meer geld.

En wanneer je je laptop zorgvuldig verpakt hoef je je ook geen zorgen te maken als ze je pakketje laten vallen.

Je maakt je iets te veel zorgen denk ik.

Groeten Marcel

Ik heb hem gekocht bij CoolBlue en daar verwijzen ze me naar de Asus website... en die hebben dan weer dit DHL systeem. Ik moet hem wel zelf inpakken heb ik begrepen, in een doos die zij me zouden moeten leveren...

Even totaal terzijde: Wat is het verschil tussen een system image backup en een recovery drive als ik beide nu zou aanmaken? Kunnen ze beide ervoor zorgen dat Windows en alle software die ik had terug geïnstalleerd zou geraken op mijn harde schijf/nieuwe harde schijf? Moet ik dan nog de licenties opnieuw aanvragen of zitten die er automatisch in? Hoe controleren ze nou dat jij dat gebruikt om een herstelde laptop opnieuw te installeren of om gewoon Windows op een nieuwe laptop te installeren?

:P Ik maak me altijd heel veel zorgen als het om een laptop gaat... je zou maar eens zonder vallen net voor een deadline [grootste angst van iedere architectuur/grafische/... student denk ik? buiten misschien een hand breken, dat lijkt me een nog grotere handicap], zelfs als je dan een leentoestel krijgt moet je nog alle software installeren en heb je niet alle licenties, of waren het dingen als Photoshop. De schrik zit er goed in dat het dan net zou lukken dat dat nieuw moederbord ergens niet goed verbonden is... en dat een onderdeel natuurlijk net buiten de garantieperiode zou lossen.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Neem aan dat je bij de licenties ook een bepaalde code hebt dus di kan je zo gebruiken dan en ja ze zullen denk ik inderdaad bij plaatsing nieuw moederbord windows ook opnieuw installeren dus een goede back-up van je belangrijke bestanden is zeker aan te bevelen maar heb je al gedaan zo te lezen. op gedane reparatie heb je meestal nog 3 maanden garantie maar zoals Gezegd Asus staat toch wel goed bekend dus zal je daar geen last hebben an genoemde problemen.
Je zou eventueel nog foto's met datum kunnen maken van notebook zoals hij er nu uitziet heb je als het misgaat nog wat bewijs matriaal.

Wanneer ze je moederbord zouden vervangen werkt alles nog gewoon als vanouds, je hebt dan nog gewoon dezelfde HDD.
Hier moet ik op terugkomen.
Je zal Windows opnieuw moeten activeren na vervanging van je moederbord maar dat is normaal gesproken geen probleem hoor.

Groeten Marcel

Goedemorgen,

Volgens mij krijg je windows geactiveerd terug staat me bij toen hier een Asus terug kwam van Asus maar anders is dat geen probleem hoor

Even een late update. Ik moest een nieuwe hoofdtelefoon kopen in december en als bij wonder werkte de audiopoort daarbij wel... Als ik ertegen stoot valt het contact nog wel weg, maar Sennheiser heeft blijkbaar iets 'dikkere' of langere jacks dan iPod oortjes, xmini boxjes,.. en alles anders wat ik had geprobeerd. Ik heb mijn laptop dus niet meer moeten binnen doen! Ik had wel al een tussenstuk gekocht van USB naar audio, en dat werkte ook fijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan