Audio-probleem met K7T pro moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamboNB

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Berichten
38
Op het moment werk ik aan een K7T pro moedrebord.
Dat is uitgerust met een Via KT133 chipset(VT8363 system controller en VT82C686A PCI to ISA bridge)
Nu het probleem:
Als in de bios onchip audio is geselecteerd en legacy audio is enabled dan probeert windows xp de software te installeren voor de soundcard. Deze installatie wordt voltooid maar beindigd met de melding er is een fout opgetreden en het werkt niet. In deze stand soms ook vastlopen van het systeem met een "system halted hardware error" blauw scherm.
Deze laatste verdwijnen weer als de legacy audio gedisabeld wordt. Nog steeds eindigt de onstallatie met "De software voor deze hardware is geintalleerd maar werkt mogelijk niet juist""
Nu komt het klapstuk.
In de bios wordt de onchip audio gedisabled. Windows ziet dan ook niets meer. Systeem afsluiten en er een PCI-soundblaster kaart in gezet.
Windows herkent ook deze kaart en installeert hem lustig maar......
de installatie eindigt wederom met "De software voor deze hardware is geintalleerd maar werkt mogelijk niet juist" Dit apparaat start niet (code10)

Wat kan ik nog doen? :eek:
 
Heb je alle drivers die op de cd staan van Moederbord geinstalleert?
 
Alle drivers geinstalleerd. Zelfs de nieuwste zoals bij msi of de site staan.

:(
 
Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.
 
Hallo Bandit123,

Automatische start ontvinkt. Onchip audio weer geactiveerd. Ook Legacy audio weer geactiveerd en opnieuw opgestart. Zoals altijd in dit soort gevallen nu geen blauw scherm. Windows installeert VIA AC'97 audiocontroler en komt dan met de medeling. Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het aparaat de gegevens zijn ongeldig.

Vervolgens installeren van de soundblaster kaart levert de volgende mededeling:De software voor dit apparaat is nu geinstalleerd maar werkt misschien niet juist. Dit apparaat start niet. (Code 10);)
 
ja en heb je wel eerst de oude drivers ervan verwijdert,kan het conflict veroorzaken
 
Via systeem/hardware/apparaatbeheer maak ik de installaties ongedaan. De mediacontrollers blijven vervolgens wel staan maar met een uitroepteken. Ik zal controleren of ze helemaal weggaan als ik alles eruithaal(disable)
Ook heb ik twee legacy audiobestuurprogramma's hetgeen mij bevreemd
die kun je niet verwijderen en een heeft ook geen eigenschappen de ander wel.

Ik test even en meld me weer:thumb:
 
Yep alles verdwijnt uit systeem/hardware/apparaatbeheer behalve de twee legacy audiostuurprogramma's. Deze mag ik overigens ook niet uit de registry verwijderen? Nog suggesties?:rolleyes:
 
En bij Software staat ook niets meer.

Haal dit eens op , enlaat je register eens opschonen.

Onder Extra /Register opschonen / voer ze alle uit
 
Onder software staat niets meer dat met audio te maken heeft.
Waar vind ik die Extra/Register opschonen ?
 
Sorry ik had de link niet gezien. Het duurt even want ik moet het even van het ene systeem naar het andere overbrengen:eek:
 
Opgelost

De oplossing was Windows XP opnieuw installeren en het werkt. Wel triest dat je niks meer kunt oplossen zonder je hele besturingssysteem opnieuw te installeren:(
 
Is dat zo, draai al een install van 2001, wel met diverse herinstalls door hardwareveranderingen, en updates, maar hij draait nog steeds.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan