Audio script.

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EvH

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2003
Beste Mensen,

Ik heb op mijn website een aantal mp3's staan die mensen via de browser kunnen beluisteren via de plugin van windows media.

Nu weet ik dat het ook mogelijk moet zijn om een lijst te maken van diverse nummers, die dan in 1 plugin worden afgespeeld, i.p.v. dat je voor elke mp3 een aparte plugin moet maken.
(zie www.nederland.fm voor het idee zoals ik het hebben wil)

De media player zoals je heb in het midden ziet heb ik dus al, maar nu wil ik het nog zover krijgen dat ik gewoon een playlist of overzicht op de site kan zetten en dat de aangeklikte keuze dan wordt afgespeeld.

Ik weet dat er nu mensen zijn die waarschijnlijk denken, joh kijk in de broncode en je weet meer, maar dat is nu net het probleem, ik heb geen kennis van wat dan ook, en ik kan helaas alleen met "kant en klare" scripts uit de voeten.

Ik hoop dat iemand mij helpt.

Groet van Eddie.

Ik heb even wat gemaakt. dit is de code:

Code:
<html>
 <body>
<h1>Playlist:</h1>
<a href="javascript:muziek('locatie1.mp3');">
Nummer 1
</a>
<br>

<a href="javascript:muziek('locatie2.mp3');">
Nummer 2
</a>
<br>

<a href="javascript:muziek('locatie3.mp3');">
Nummer 3
</a>
<br>

<a href="javascript:muziek('locatie4.mp3');">
Nummer 4
</a>
<br>

<br>
<span id="speler">
<OBJECT id="MediaPlayer" classid="CLSID:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6" width=300 height=45 type="application/x-oleobject"><PARAM NAME="URL" VALUE=""><PARAM NAME="TRANSPARENTATSTART" VALUE="true"><PARAM NAME="AUTOSTART" VALUE="true"><PARAM NAME="ANIMATIONATSTART" VALUE="false"><PARAM NAME="AUTOSIZE" VALUE="true"><PARAM NAME="DISPLAYSIZE" VALUE="0"><PARAM NAME="SHOWCONTROLS" VALUE="true"><PARAM NAME="SHOWTRACKER" VALUE="true"><PARAM NAME="SHOWDISPLAY" VALUE="true"><PARAM NAME="SHOWSTATUSBAR" VALUE="true"><PARAM NAME="VIDEOBORDER3D" VALUE="true"><PARAM NAME="SHOEPLAYLIST" VALUE="true"><embed type="application/x-mplayer2" SRC="" name="MediaPlayer" width="500" height="45" autostart="0" showcontrols="1" showstatusbar="1" autorewind="1" showdisplay="0"></object>
</span>

<script>
<!--

function muziek(locatie) {
document.getElementById("speler").innerHTML='<OBJECT id="MediaPlayer" classid="CLSID:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6" width=300 height=45 type="application/x-oleobject"><PARAM NAME="URL" VALUE="' + locatie +'"><PARAM NAME="TRANSPARENTATSTART" VALUE="true"><PARAM NAME="AUTOSTART" VALUE="true"><PARAM NAME="ANIMATIONATSTART" VALUE="false"><PARAM NAME="AUTOSIZE" VALUE="true"><PARAM NAME="DISPLAYSIZE" VALUE="0"><PARAM NAME="SHOWCONTROLS" VALUE="true"><PARAM NAME="SHOWTRACKER" VALUE="true"><PARAM NAME="SHOWDISPLAY" VALUE="true"><PARAM NAME="SHOWSTATUSBAR" VALUE="true"><PARAM NAME="VIDEOBORDER3D" VALUE="true"><PARAM NAME="SHOEPLAYLIST" VALUE="true"><embed type="application/x-mplayer2" SRC="' + locatie + '" name="MediaPlayer" width="300" height="45" autostart="0" showcontrols="1" showstatusbar="1" autorewind="1" showdisplay="0"></object>';
}

//-->
</script>

</body>
</html>

Om een nummer toe te voegen hoef je alleen bovenaan dit stukje toe te voegen:

<a href="javascript:muziek('locatie.mp3');">
Naam van het nummer
</a>
<br>

De dikgedrukte stukjes moet je veranderen. Ik neem aan dat je wel wat van HTML kent, want anders wordt het wel wat moeilijker.

Hey Jeroen,

Bedankt voor je script maar ik krijg het niet aan de gang, maar dat licht waarschijnlijk aan mij.
Ik heb je script ingevoerd met een aantal aanpassingen betreft de namen en bestandslocatie, maar hij werkt niet!
op www.mapleleaf.nl/biografie.htm staat het script en als je op 1 van de nummers klikt kan jij misschien ook meteen zien wat er fout is.

Hopelijk hoor ik snel van je

Grt Eddie

Je hebt overal href="java script~" gebruikt. Dat moet href="javascript~" zijn. Sorry, dat heb ik ook in het voorbeeld gedaan. Het was dus mijn fout.

kan aan mij liggen maar ik zie het verschil niet

Dan denk ik dat het aan jou ligt;).

Zie je het verschil nu:

java script < dit heb jij
javascript < dit moet het zijn

Ja ik zie het!

Bedankt kerel het werkt perfect, JIJ BENT DE BESTE!!

Grt eddie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan