Audio Valt Weg Bij Msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotmaildotcom

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Ik gebruik windows XP ,
een laptop met een headset
en MSN7

als ik een audiogesprek begin met niemand valt hij na 3 seconde weg en hoor ik hem niet meer terwijl hij mij wel kan horen.

Ik heb alle volume-regelaars gechekt, ook een audio-wizard gedaan om te kijken of mijn headset wel werkt en alles doet het prima, alleen bij de MSN niet.

PLEASE HELP ME>>>>>>>>>:( :( :( :(

Wel de goede poorten openengezet:

Poorten voor MSN:

389 : TCP MSN NetMeeting
522 : TCP MSN NetMeeting
1024 : UDP MSN NetMeeting (ports 1024 - 65535)
1503 : TCP MSN NetMeeting Whitebord and Application Sharing
1720 : TCP MSN NetMeeting
1731 : TCP MSN NetMeeting
1838 : TCP MSN Messenger (Gamevoice)
1863 : TCP/UDP MSN Messenger primary (incoming)
2300 : TCP/UDP MSN Gaming Zone DX (incoming) - ports 2300-2400
2880 : TCP MSN Gaming Zone (ports 2880-29000). Caution: all ports open will become a security problem!
3389 : TCP MSN/Microsoft RDP (Remote Desktop Protocol) for Remote Assistance
5004 : UDP MSN Messenger, ports 5004-65535. Used for AUDIO and VIDEO. Caution: securty risc! Do not open ALL these ports!
5004 : UDP MSN messenger (dynamically uses a port in this range 5004 – 65535 - requires uPNP in your NAT router and/or firewall). Used for AUDIO and VIDEO. See Microsoft website for details.
5190 : UDP MSN Messenger (incoming)
6667 : TCP MSN Gaming Zone (incoming)
6891 : TCP MSN Messenger Filetransfer (incoming) - ports 6891 - 6900, one port per file transfer
6901 : TCP/UDP MSN Messenger Voice Telephony (incoming)
28800 : TCP MSN Gaming Zone (incoming) - ports 28800 to 29000
47624 : TCP MSN Gaming Zone DX (incoming)
Misschien heeft dit er ook iets meer te maken (Dit geld alleen voor msn 7.0:
Trigger poort 7001 openzetten met een bereik van UDP poorten 6000-6500.

poort?

hoi rve 123

bedankt voor je reacti

maar...

misschien een domme vraag (werk zelf nog maar net met de computer) maar: wat is een poort en hoe zet je er een open?:rolleyes:

Nu vraag je ook wel iets:p

Een poort is

De poorten:
- 1863
- 6901
Moeten volgens mij open.

Een poort openzetten kan je doen in je router. De aanwijzingen daarvoor verschillen per routertype. Ik kan dit dus pas uitleggen als ik weet wat voor router je hebt.
Een poort is moeilijk uit te leggen, maar het is een soort deur die open moet om toegang te krijgen of ''informatie'' te verzenden. Er zijn heel veel verschillende poorten (op het lijstje met poorten staat als hoogste 47624).

Laatst bewerkt:
geen router?

ik heb volgens mij helemaal geen router (denk ik)

heeft mijn probleem niets met mijn firewall te maken?

:o

IK gebruik MCAFEE

ik heb hem al een keer uitgezet maar dat hielp niets.

ben echt radeloos:confused:

Het spijt me zeer, maar ik weet niks van McAfee.

Sorry.

Even hopen op iemand anders.

Is dat wegvallen altijd, of af en toe?
Ik bedoel,iedere keer wanneer je een audiogesprek voert met iemand, val je na 3 seconden weg?
Of is dat af en toe zo?

Fonz

hoi fonz

Niet ik maar de persoon met wie ik praat valt (altijd) na 3 seconden weg, ik hoor hem dus voor 3 seconden en daarna niet meer, terwijl hij mij wel goed kan horen...

weet jij misschien iets :thumb:

Vraag even aan die persoon of het geluid alleen wegvalt als hij met jou praat. Het kan namelijk ook zo zijn dat zijn poorten niet goed zijn ingesteld.

Nog even iets over McAfee: Ik denk dat er wel een beschrijving bijzit. Is dit het geval? Als dit zo is kan je daar even in kijken hoe je de poorten kan openzetten.

Succes

Wanneer dat gebeurd, staan er dan nog meer programma's open die geluid gebruiken? Dus Mediaplayer oid?

Geplaatst door hotmaildotcom
ik heb hem al een keer uitgezet maar dat hielp niets.
Het moet een poortenprobleem zijn.
Het valt op omdat de tekst-functie wel werkt en de audio-functie niet. Voor de tekst-functie is er geen directe TCP/IP verbinding nodig, voor de audio wel.

Heb je het al eens geprobeerd met iemand anders (die audio)? Want wat rve123 zegt over je correspondent is goed mogelijk.

Ik ken niets van poorten en van de ZoneAlarm firewall, maar dat uitzetten... als je hem "uitgezet" hebt, en je duwt op control+alt+delete, zie je dan bij processen iets dat mogelijk bij ZoneAlarm hoort?

Of je kan hier een duidelijkere taskmanager downen. klik
Klik daar voor de gemakkelijkheid niet op de mirrors, maar daar juist onder op "download the zip file". Als je hem hebt geopend, zoek je daarin "taskman.exe" en open het.
Je kan hiermee meer zien dan het tabblad processen in Taakbeheer. Ook kan je van elk proces het logo'tje zien en daar deed ik het om.
Als je zonealarm hebt uitgeschakeld, mag er GEEN zonealarm logo meer in die lijst staan.

Zowel, klik deze aan en duw op "verwijderen".
Nu heropen je MSN en probeer je opnieuw.

Zoniet, tja... twas het proberen waard he.

James ik heb even een vraagje.
Kijk ik heel scheef of heeft hotmaildotcom helemaal niet gezegt dat hij/zij Zone Alarm gebruikt. Wel dat hij/zij McAfee gebruikt, maar ik heb geen Zone Alarm gezien.

Het kan zijn dat ik fout zit, maar ook dat ik goed zit.

Onozel rund dat ik ben. Wat ben ik weer goed wakker vandaag. Die McAfee virusscanner, heeft die ook een firewall ingebouwd of is dat enkel een virusscanner? Sorry, op de een of andere manier hoor ik ze altijd samen.

Dankje rve.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan