audio van Asus P5k moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen01

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Hallo,

Sinds enkele weken maak ik gebruik van een nieuw computersysteem met een Asus P5K moederbord en realtek audio drivers.
Gisteren merkte ik op dat de rechterspeaker geen geluid meer gaf en alleen de linkerspeaker een signaal ontvangt vanuit de achteruitgang van mijn moederbord. Ik weet wel zeker dat de boel goed gefunctineert heeft en beide speakers een signaal ontvingen.Nu heb ik gelukkig nog wel een uitgang aan de voorkant zitten die wel goed functioneert, maar dit is natuurlijk niet echt de bedoeling. Iemand ervaring mee? moet ik mijn bios flashen of is het gewoon puur een kapotte audiouitgang op mijn moederbord?

De volgende problemen kunnen het niet zijn:
- Kapotte speaker (probeem doet zich zowel op mn koptelefoon als op mn normale speakers voor)
- Kink in de kabel kan het ook niet zijn.

groet,

Jeroen

Welkom bij de club!
Als P5K-E Wifi AP bezitter heb ik na 7 maanden zoeken / bellen / drivers installeren / biosupdaten, een PCI Audigy gekocht en geplaatst (€29) probleem opgelost................

dat is natuurlijk ook een manier om het probleem op te lossen.
Ik las op internet dat er meer problemen zijn met de audio op dit moederbord.
Iemand ook ervaring met oplossingen :love:

7 maanden???
Na 7 dagen had ik die oplossing al toegepast.
Maar Pasja toch.

dat is natuurlijk ook een manier om het probleem op te lossen.
Ik las op internet dat er meer problemen zijn met de audio op dit moederbord.
Iemand ook ervaring met oplossingen :love:
Ja, ik !!! PCI geluidskaart kopen. Het probleem is m.i. met de P5K niet op te lossen, anders dan door een losse geluidskaart te kopen. Ik héb dus 7 maanden gezocht naar de oplossing, maar niet kunnen vinden..................

Laatst bewerkt:
7 maanden???
Na 7 dagen had ik die oplossing al toegepast.
Maar Pasja toch.

goed dat neem ik dan maar op als een hint om een leuke geluidskaart te kopen, ach kan de kwaliteit van mn geluid alleen maar ten goede komen :P

waar komen de problemen met de onboard audio eigenlijk vandaan. Zoals ik nu lees ben ik bij lange na niet de enige met dit onzinnige probleem van eerst wel doen en nu maar 1 speaker, sommigen hebben zelfs helemaal geen audio.

Da's een héél goede vraag................................................

Misschien productie foutje in het realtec chipje???

Zo heb ik geen 5.1 geluid met dit moederbord ( P5K Deluxe) Alleen de front speakers en da bas box doen het maar. Ook ik neem binnenkort een andere kaart.....

Laatst bewerkt:
Jij hetzelfde probleem dus :p

Tja, voor de rest is het wel een heel goed moederbord alleen hier heeft ASUS een steek laten vallen helaas.

Er is nóg een steek los aan dit bord: bij aflevering met bios versie ?? (juni 2007) werkte het geheugen keurig netjes op 1066, na een biosupdate (inmiddels 5x) om het geluid goed te krijgen wil de machine alleen nog maar op 800 Mhz draaien. Ook dít probleem is onoplosbaar.

probleem wat ik tevens ook heb is als ik mijn computer opnieuw opstart de software het volume (wave) iedere keer op 50% zet. Iemand voor deze meuk een oplossing of is dit echt DE steek die asus heeft laten vallen met dit moederboard?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan