Audio/video hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

STIN0

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Goedenavond,

Ik heb een aantal HD1080 video's. Ik wil ze ook bekijken maar dat lukt niet erg.

Als ik die afspeel met videolan loopt het beeld bij weinig detail heel netjes, echter als er meer detail komt wordt het beeld schokkerig, en vertekend af en toe in grote blokken. Het geluid is wel goed.

Als ik dezelfde video afspeel met mediaplayer is het beeld wel goed maar vervormd het geluid.

Mijn videokaart is een Ati Radeon HD4670 met geupdate drivers. Na een reinstall van XP doet het probleem zich op dezelfde wijze voor?

Het probleem doet zich voor op zowel mijn primaire desktop monitor als op de secundaire TV.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, of wellicht een suggestie voor nog een andere player

Alvast bedankt!

Ik speel het meeste af met media player classic en als dat niet lukt met vlc player.

Ik heb wel de K-lite codec pack geinstalleerd

Dank voor je reactie.

Het audio probleem doet zich ook voor bij de mediaplayer classic...

Toch wel alle drivers geinstalleerd? Dus als eerste de chipset driver en daarna pas video en audio?

Heb je een HEELE oude monitor? :P Wat voor processor heb je? Heb je het ook bij andere 1080p films? Zoniet, dan ligt het aan 't filmpje.

Dank voor jullie reactie

- Ximelez: Monitor is een recent model, TV is een zeer recente Sony Bravia
- Lita 112: drivers zijn inderdaad in de juiste volgorde geinstalleerd.

??

Wat voor geheugenkaart en processor heb je?
Kans is klein dat het aan de ram-geheugen ligt.
Kans is iets groter dat het aan de processor ligt, maar je videokaart zou die grotendeels moeten opvangen qua processorkracht, heb ik dit correct jongens?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan