Audio-video niet meer synchroon

• Onderwerp starter Onderwerp starter LeonM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LeonM

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo,

ik heb onlangs een Sweex USB-Fireweire PCI kaart ingebouwd, waarvoor ik mijn geluidskaart van PCI-slot moest wisselen. Na enige tegenstribbeling (de computer startte niet meer op, vertoonde later slecht 128 van de 384Mb Ram, maar werkte na enig morrelen met de geheugenkaarten weer prima) werkte alles weer prima, inclusief de externe HD op de nieuwe USB2.0.

Maarrrrrr, van bijna alle films die ik op mn interne HD heb staan en een DVD met het 1e seizoen van een serie, loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld. Het geluid is eerder dan het beeld, wat voorheen niet zo was. Hoe zou dit kunnen komen? Ik heb de nieuwste NVidia driver zojuist geinstalleerd, dit maakte geen verschil. Een nieuwere driver voor mijn oer-ouwe Sweex PCI geluidskaart is er niet, ik gebruik die die eerst ook werkte!

Waar kan ik naar zoeken? Wat kan er mis zijn en hoe kan ik er achter komen? En dan: hoe los ik dat op?? Het heeft allemaal prima gewerkt, en ik heb niks aan instellingen voor audio of video aangepast!
(Systeem: PIII 900, 384Mb, 40Gb int, Nvidia GeForce 2Mx, Sweex/C-mediacmi8738.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan