Audio werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Feerce

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2006
Hallo,

Mijn computer draait op Windows XP Home Edi.
Pentium 4 - 3 Ghz., 2 gig ram en draait op DirectX 9.0c
Werkt op een Intel 910GL videokaart en Interne Geluidskaart.

Ik heb laatst Driver Genius Professional 2007 geïnstalleerd en daarmee de drivers op mijn pc geüpdate. Ik kreeg onder andere een driver voor mijn geluidskaart aangeboden. Nadat ik die had geïnstalleerd verscheen o.a. Intel Audio Studio 2.0 op mijn desktop.
Het luidspreker icoontje rechtsonder was inmiddels verdwenen en ik herstartte de computer.
Elke keer als ik nu de computer opstart geeft Intel Audio Studio de melding dat het mijn geluidskaart niet ondersteunt en de geluidskaart werkt ook niet meer. Ik trachtte eerst Intel Audio Studio te verwijderen, maar in de Software staat bij het programma geen mogelijkheid om het te verwijderen. (Zie link hieronder) Ook door het installatiebestand te runnen kan ik de installatie niet wijzigen.

Verder geeft apparaatbeheer aan dat de kaart gewoon goed is geïnstalleerd (zie hieronder)

Dus eigenlijk twee vragen:

Hoe kan ik Intel Audio Studio 2.0 van het systeem verwijderen?
en hoe kan ik weer goede drivers voor mijn geluidskaart vinden?

Alle suggesties zijn welkom!

Bedankt,

Feerce

Kijk eens in apparaatbeheer of daar je geluidskaart staat verwijder hem anders daar eens.
Daarna je oude drivers instelleren want je hebt vermoedelijk de verkeerdre drivers geinstalleerd.

Het verwijderen had ik al meerdere malen gedaan.
Geen idee welke drivers ik echter moet hebben, bij de pc is geen cd geleverd.

Everest geeft aan:
Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-2] PCI

F

Je dient in taakbeheer eerst die Audio Studio te verwijderen, dan kun je die ook deïnstalleren.

Overigens ook te doen in veilige modus.

Gebruik Everest om te ontdekken welke chipset je hebt, herinstalleer die eerst, reboot, en kijk bij Everest welke PCI audio device er staat, daar dan de drivers ervoor ophalen en installeren, reboot nogmaals.

Bij een merk PC kun je ze allemaal daar halen.

En Driver Genius, nou, zo geniaal is dat dus niet, ook deïnstalleren dus.

Everest vermeld het volgende:

Video kaart Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family (128 MB)

Geluidskaart Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-2]

Wat ik al opgezocht heb waren de drivers voor de chipset, wanneer ik de installatie echter draai geeft die de melding:

"Het stuurprogramma dat word geïnstalleerd, is niet gevalideerd voor deze computer. Vraag de fabrikant van de computer om het juiste stuurprogramma.

Het installatieprogramma wordt afgesloten."

Ideas? Thanks

Feerce

Indien een merk PC, welke merk, naam en type is dat dan?
Indien een zelfbouw, welk merk en type moederbord zit er in?

Probeer deze eens, die Intel High Definition Audio controller is alleen de controller voor een audiochip, die controller zit in de southbridge van die Intel chipset.

Mocht het deze niet zijn, dan heb je die Sigmatel nodig, die je hierbij vind.

Maar afgaande van Everest is het de Creative.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan