audioapparaat op de bus

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefftegg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Ik heb een nieuwe Packard Bell (easynote NJ66) computer gekocht met Vista. Ik heb er gelijk XP home op gezet.
Op de packerd bell website staat bij het model alleen drivers voor Vista, dus ik heb alle XP drivers via Internet gedownload. Geen probleem, alles werkt, behalve het geluid.
Ik krijg geen pictogram van het geluid rechtsonder en in apparaatbeheer heb ik een geel uitroepteken met de melding overige apparaten "audioapparaat op de bus voor High Definition Audio".
Ik had twee van die meldingen, maar 1 heb ik kunnen verhelpen door een driver voor de HDMI te downloaden.
Ik heb het programma everest gedownload en daar wordt geen geluidskaart herkend.

Ik weet het nu niet meer, wie kan mij verder helpen?

jeffrey

Zal waarschijnlijk een Realtek chippie inzitten, alleen is het wel handig als je weet welke.
Het overzicht in Everest (5.3) zou je geluidschip moeten tonen (Overzicht -> Multimedia -> geluidskaart).

Laatst bewerkt:
Ik zeg ook niet dat het zo is, maar waarschijnlijk. Aangezien de meeste een realtek chip hebben, nu inderdaad dus niet.

Toch beter en makkelijker om het even na te kijken in plaats van zomaar iets te roepen.

En daarnaast, de gratis versie van Everest wordt al jaren niet meer ondersteund en herkent veel nieuwe hardware niet. Het is beter om PC Wizard te gebruiken voor dat soort zaken.

Inderdaad, ik het het eerst moeten opzoeken. :o
De trial versie van everest is dan wel niet volledig, maar ik kan uiteraard niet zien welke Everest jefftegg gebruikt. Wellicht heeft hij/zij het programma aangeschaft.

Over de driver dit kwam ik tegen op het Packerd Bell forum:
op het itilianse forum van pb stond een download link
die werkt :)
me geluid doet het

Heb nog wat gevonden:
http://support.packardbell.com/uk/item/index.php?i=7430440000&ppn=pb88q02561
Is alleen wel voor een ander type, maar wellicht werkt het.

Laatst bewerkt:
echt bedankt dat jullie willen helpen. Waardeer ik enorm.
Ik heb de vraag ook op andere fora uitstaan, maar daar krijg ik geen reactie. Wellicht is de vraag te moeilijk, want ik ben zelf al een week bezig om te zoeken naar een oplossing via internet.
Ik kwam bij die zoektocht inderdaad ook dat PB forum tegen. maar ik begrijp die oplossing niet, want er wordt verwezen naar een itiliaanse site. Ik kon daar niks vinden.

Ik heb de driver van de engelse site gedownload, maar dat bracht geen oplossing.

Op een ander forum had ik gelezen dat bij dit soort meldingen er ook een driver van een videokaart gemist kan worden. Alleen heb ik volgens mij alle drivers daarvan gedownload.

Ik heb pc wizard geinstalleerd en op de printscreen zie je wat er staat onder tabblad multimedia en onder tabblad video.

Ik hoop echter dat jullie mij verder kunnen brengen tot een oplossing.

Mijn naam is trouwens Jeffrey

Bijlagen

• printscreen.jpg
    printscreen.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 39
  • printscreen video.JPG
    printscreen video.JPG
    85,7 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
opgelost

Ik heb zelf de oplossing gevonden via Internet. Ik deel de oplossing hierbij, want wellicht zullen ook anderen dit probleem hebben.

Het was geen driver, maar een andere oplossing. Na 2 weken googlelen eindelijk op een exotische website deze oplossing gevonden.
Bij mij waren de cijfers anders, maar na die erin getyped te hebben werkt het.

Super!

CX20561 Conexant HD-Audio SmartAudio 221 mod

--------------------------------------------------------------------------------
Download ConexantHDAudio 221_XP
Go to ControlPanel->System->Hardware->DeviceManager
Select your audio device marked with '?'.
Select Details.
Now yo can see something like:
AUDIO\VEN_14F1&DEV_5051&SUBSYS_103C30D9
14F1 & 5051 strins are "Conexant cx20561" or "Conexant HD-Audio SmartAudio 221" identification. Add the string 103C30D9 in .inf file located in
ConexantHDAudio 221_XP\XP32\WiSVHe5.inf
in a line like:
%HdAudioFunctionDriver.Hermosa5051.DeviceDesc% = HdAudModel,HDAUDIO\FUNC_01&VEN_14F1&DEV_5051&SUBSY S_103C30D9
Save and install the driver. Now the installer will recognize your hardware.
Gool look!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan