Audiobestanden verdwenen na "build".

Status
Niet open voor verdere reacties.

PlusPlus

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Hallo,
Ik probeer audiofiles van het type .au te gebruiken in mijn programma.
Ik heb in een map met deze .au bestanden geplaatst als submap van de klassenmap.
In mijn programma probeer ik ze op te halen met ClassLoader en met URL te koppelen aan Applet.AudioClip.
Mijn compiler, Netbeans 7.0 beta 2, geeft geen foutmeldingen over deze code.
Maar na op build te hebben geklikt, blijk het ongelofelijke te zijn gebeurd:
De map met bestanden is verdwenen, met de muziek mee dus, en is met Windows verkenner niet meer terug te vinden.
Ook niet in de prullemand.
Ook als ik de bestanden rechtstreeks in de klassenmap zet, zijn ze na <build> verdwenen, alleen de .class bestanden staan er dan nog.
Mijn vraag is: hoe moet ik geluidsbestanden opnemen als resource-files bij mijn programma.
Of ligt het aan de beta-versie van de nieuwste Netbeans?

logish bij build wordt de orgineel verwijdert en alles gecompileert en in de build path geplaatst maar zoek eens de build.xml eens en zet die hieronder eens ik zal kijken of ik het kan aanpassen en vertel dan ook welke types je wil meenemen in je build en niet alle extentie en ect of wat je nog wil.

deze komt erbij bij het packen maar dan het is niet gelijk waar deze staat
zo kan je deze van je sourcedir laten komen maar ik maak onderscheid en plaast deze in lib wat iets gemakelijker onder mijn lib heb ik nog eens een lib een img folder en nog adds
zo weet je onmiddelijk welke er waar komen zo hoef je niet elke lib te uploaden bij upgrade

<!-- **: alles voor de dir -->
<!-- /web/: in path -->
<!-- /**/: in subpaden -->
<!-- *.au:alle .au files -->
<include name="**/*.au" />

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, ik zal jouw oplossing bewaren.
Ik ben er zelf ook achter hoe het wel moet en het is heel eenvoudig.
Als je met ClassLoader in je broncode werkt, kun je de .au en .wav bestanden gewoon bij de .java broncodes in de zelfde map zetten dus niet bij de .class bestanden.
In de broncode moet je dan als URL de packagenaam + de naam van het geluidsbestand geven dus bijvoorbeeld:
"org/plusplus/boing.au" als de package naam org.plusplus is en het audiobestand boing.au heet.
Als je de bestanden in een submap van de map met .javabestanden opneemt, wordt het : "org/plusplus/submap/boing.au".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan