Audioproblemen wanneer verbonden met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick Vermoen

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2007
Hallo iedereen.

Sinds vorige week heb ik zowel een nieuwe internetverbinding (Chello Extreme) als een nieuwe router (Linksys WRT54G). Alles werkt prima, ik heb alleen één probleem. Als mijn computer verbonden is met het internet, blijven muziek en filmpjes om de zoveel sec/min één á twee seconden hangen (alsof een cd overslaat zeg maar). Bij filmpjes staat het beeld dan ook even stil.

Ik heb het getest en wanneer ik de internetkabel uit de computer haal, is er niks aan de hand. Dan draait alles zonder problemen. Doe ik hem erin, dan duurt het niet lang voor alles weer overslaat. Aan mijn netwerkkaart kan het volgens mij niet liggen, het is een '3Com 3C920B-EMB-WNM Integrated Fast Ethernet Controller, 100 Mbps'. Gewoon internetten gaat probleemloos en snel. Ook mijn geluidskaart is gewoon in orde.

Weet iemand wat er loos is? Wat zou ik er aan kunnen doen? Moet ik instelling van de router veranderen? Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het is behoorlijk irritant.

Groeten,
Patrick

Laatst bewerkt:
Er zijn met Linksys WRT54G nogal wat problemen gesignaleerd, alleen nog niet met het "wegduwen" van beeld en geluid. Sommigen hadden baat bij een update van de firmware van de Linksys. Om iets te meer te kunnen nakijken, wat voor (onboard?) grafische- en geluidskaart heb je?

Hoi Boeing_737

Hier zijn wat gegevens:

CPU Type: Intel Pentium 4, 3200 MHz (16 x 200)
Moederbordnaam: Asus P4R8T
Grafische kaart: NVIDIA GeForce 6600 GT
Geluidskaart: Creative Sound Blaster Live! Value (CT4670) Sound Card
Router: WRT54G (Firmware Version: v7.00.1)

Laatst bewerkt:
Die hardware ziet er gezond uit. In Tips & Handleidingen hier op Helpmij staat ook een "afdeling" Netwerken. Daarbij ook een tip over resetten van netwerkkaart en modem.
Als dat ook niet helpt, kijk dan naar de andere beschrijvingen in Netwerken, misschien staat de oplossing van je probleem ergens bij?

Je zou eens kunnen proberen om je netwerkkaart eens op Half-Duplex te zetten.
Dit kan je doen dmv:

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Netwerkverbindingen.
- Rechtermuisknop op de lan-verbinding.
- Eigenschappen
- Knop: Configureer
- Tabblad: Geavanceerd.
- In de lijst van de "eigenschappen" opzoeken een van deze Duplex / verbindings-snelheid / Mediatype (verschilt per netwerkkaart)
- Dan rechts bij de waarde. Deze instellen op "100 Mbit(half-duplex)"
- Nog een paar keer op OK drukken, en het is ingesteld.

Als je dit doet, dan kan er alleen òf van, òf naar de computer gestuurd wordt.
Als het op Full-duplex ingestelt staat, dan kan er tegelijk verstuurd en ontvangen worden..
Het is mogelijk dat als het op full-duplex staat, dit de performance van de computer kan verminderen.

Killermenace, ik heb het geprobeerd, maar de situatie is onveranderd. De verbindingssnelheid blijft wel hetzelfde, dus ik laat hem hier op staan.

Misschien dat het volgende ermee te maken heeft. Ik download regelmatig torrents via ABC 3.1. Nu heb ik vorige week mijn poort voor ABC opengesteld. Ik moest toen eerst mijn IP veranderen van automatisch naar statisch. En via de webutility van de router heb ik toen bij Applications and Gaming met de juiste gegevens de poort opgengezet. Dat werkte. Maar toen ik het geluidsprobleem opmerkte, heb ik alles meteen teruggezet naar de oorspronkelijke instellingen (dus van statisch IP naar automatisch IP, enz.). Nu blijven bij de instelling van de router nog wel de gegevens van de poort staan (ABC1, start port, end port, enz.) Ik krijg dit niet weg. Het vakje 'Enable' staat uit.

Is dit misschien het porbleem?

Laatst bewerkt:
Ben ik nog een keer. Heb weer iets ontdekt.

Wanneer ik de door Killermenace aangegeven stappen doorloop om het mediatype voor m'n netwerkkaart te wijzigen, en ik selecteer bijvoorbeeld 100Mbit Half Duplex, en ik klik dan op ok, dan staat er in de status van mijn internetverbinding dat ie heel even niet verbonden is, een netwerkadres moet verkrijgen en vervolgens weer verbonden is. En precies op dit moment slaat de storing op de audio en het beeld toe. Elke keer weer.

Het ligt er dus aan dat m'n router of internetverbinding voortdurend een seconde of wat offline gaat om een netwerkadres te verkrijgen en dan weer online komt. Enig idee hoe ik dit kan aanpassen?

Als je een statisch ip adres gebruikt, dan moet de DHCP server in de router uit staan, wat ook goed werkt, hoor, makkelijk bij het port forwarden.

Heb je in de router ook de DNS adressen van de ISP ingevuld? en ook bij je netwerkkaart?

Als je een statisch ip adres gebruikt, dan moet de DHCP server in de router uit staan, wat ook goed werkt, hoor, makkelijk bij het port forwarden.

Heb je in de router ook de DNS adressen van de ISP ingevuld? en ook bij je netwerkkaart?

Ik zal eens kijken, zal alles weer eens zetten als statisch IP

Laatst bewerkt:
Vergeet niet de gateway, dat is het ip adres van de router, die moet dan ingesteld worden, als de DHCP server uit staat, en uiteraard ook de dns adressen van de ISP.

Lange Pier,

zou je me misschien even in details willen uitleggen wat ik nu precies moet doen. Heb net van alles zitten doen, maar dat was ook niet echt bevorderlijk voor m'n verbinding ;) Heb de router ff moeten resetten. Hoe maak ik een goed werkende Statisch IP verbinding en waar vind ik de goede IP-adressen, standaard gateway en DNS gegevens?

De dns gegevens vind je bij de leverancier van je internet verbinding, de ISP, de gateway van je router, is dezelfde als je webconfig adres van die router, ook met ipconfig in de opdrachtprompt bij start, programma's, bureauaccessoires in te typen en te enteren, kun je dat ontdekken.

In die router, kun je kiezen voor het uitzetten van de DHCP server, dan zul je een range aan moeten geven, van en tot welke adressen er op de router mogen, en één van die adressen gebruik je dan bij de eigenschappen in je netwerkkaart, waar je ook de gateway, en dns adressen in moet vullen, wat anders werkt die verbinding niet.

Overigens, als je die dns adressen in de router invult, die je normaal van je ISP krijgt, als de DHCP server aanstaat, kun je ook bij je netwerkkaart, de dns adres hetzelfde invullen, als je gateway.

De dns gegevens vind je bij de leverancier van je internet verbinding, de ISP, de gateway van je router, is dezelfde als je webconfig adres van die router, ook met ipconfig in de opdrachtprompt bij start, programma's, bureauaccessoires in te typen en te enteren, kun je dat ontdekken.

In die router, kun je kiezen voor het uitzetten van de DHCP server, dan zul je een range aan moeten geven, van en tot welke adressen er op de router mogen, en één van die adressen gebruik je dan bij de eigenschappen in je netwerkkaart, waar je ook de gateway, en dns adressen in moet vullen, wat anders werkt die verbinding niet.

Overigens, als je die dns adressen in de router invult, die je normaal van je ISP krijgt, als de DHCP server aanstaat, kun je ook bij je netwerkkaart, de dns adres hetzelfde invullen, als je gateway.

Ok, bedankt. Ik zal het eens proberen.

Goed, ik heb de router inmiddels even naar fabrieksinstellingen teruggezet (dus geen static IP instellingen, enz.). Het kan nu dus niet meer liggen aan het port forwarden. Het enige dat ik gedaan heb is een WPA2 Personal Security ingesteld voor m'n wireless netwerk. Hij staat op TKIP+AES, 3600 sec Group Key Renewal.

Het probleem is er nog wel... kan het hier aan liggen??

Heb inmiddels een static IP ingesteld en de poort voor ABC geforward. Dat werkt allemaal prima.

Heb alleen wel nog steeds het audioprobleem. Heb nog wat dingen geprobeerd, zoals de MTU i.p.v. op automatisch op manual (1400) zetten. Dit beviel niet, want m'n internetverbinding werd er ook meteen een stuk slomer door.

Ook heb ik de channels van de wireless verbinding veranderd. Ik gebruik op dit moment geen draadloos netwerk (behalve de Nintendo Wii) maar het zou kunnen helpen zei men op het Linksys forum. Het werkt echter ook niet.

Iemand hier nog een suggestie? Word zo langzamerhand gek van dat gedoe :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan