Audioservice is uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prive

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2012
Berichten
9
Ik heb een paar problemen met java gehad en ik heb een systeemherstel uitgevoerd. Deze is echter mislukt en er traden ernstige fouten op op mijn laptop. Ik heb toen 2 keer achter elkaar bluescreen gehad en uiteindelijk de laptop maar in veilige modus opgestart en weer terugherstelt. Dit is dan weer wel succesvol gegaan en alles deed het weer prima tot ik een filmpje op youtube wilde kijken en erachter kwam dat mijn geluid het niet meer deed. Ik wilde de volumemixer openen maar ik kreeg een melding dat de audioservice was uitgeschakeld. Mijn geluid werkt bij al mijn programma's gewoon nog goed maar bij internet niet meer. Ik heb al vanalles geprobeerd en ik kwam erachter dat ik ook het volume niveau niet meer kan veranderen. Wat moet ik doen?
 
Nee, dat is het denk ik niet. Ik kan de filmpjes op youtube wel gewoon kijken. Maar het volume veranderen kan ik niet en blijkbaar staat het uit.
 
Kijk eens bij de services. Kennelijk is de Windows Audio service niet gestart.
Dit kun je als volgt doen:

Klik start en tik in het zoekveld: services
Druk op de Enter toets
Er wordt nu een scherm geopend met de naam Component Services
Klik in het menu aan de linkerkant op Services (lokaal)
Klik nu in het rechter venster van dat scherm op de eerste regel zodat deze geselecteerd is
Druk nu op je toetsenbord op de letter w
Er wordt nu automatisch naar de eerste service gesprongen die begint met de letter W
Iets verder naar beneden staat Windows Audio
Op die regel staat ook de status van die service
Als deze niet op "Gestart" staat, dubbelklik er dan op om de eigenschappen van die service te openen
Zet het opstarttype op Automatisch en klik op Starten

Als dat een foutmelding geeft laat dat hier dan even weten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus net services ingetypt en het programma gestart. Ik heb Windows audio opgezocht en die stond op "Gestart", ik heb "opnieuw opstarten" aangeklikt (omdat het al aanstond) maar er is niks gebeurt.
Wel bedankt voor je reactie
 
Jammer, was een mogelijke oorzaak.
Die is hiermee dus uitgesloten.
 
Hallo,

Kijk eens in apparaatbeheer(daar kom je zo: start>rechtermuisklik>beheren>apparaatbeheer in het linker gedeelte). Kijk of je daar geen gele uitroeptekens hebt.
 
Nee er zijn geen gele uitroeptekens. Ik word echt gek van de gedachte dat mijn geluid op zijn hardst staat en ik morgen naar school moet met dat ding. Dat word dan de hele dag oortjes erin denk ik.:(
 
Hallo,

Klik gewoon een dubbel op het icoontje, wat doet hij dan?
 
Hij zegt dat het apparaat correct werkt en dat doet het ook want ik kan gewoon skypen met mijn vrienden en ik hoor ze uitstekend. Maar ik kan het volume niveau niet verzetten.
 
Het is nu half gemaakt. Heel af en toe werkt de audioservice weer maar zodra ik de laptop overnieuw opstart is de audioservice weer uitgeschakeld. Is er nog iets wat ik kan doen om te zorgen dat hij weer normaal werkt?
 
De audioservice heeft het een tijdje gedaan maar toen ik de vraag op opgelost wilde zetten deed hij het alweer niet!!! Kan iemand me helpen?:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan