• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

auomatisch samenvoegen en centreren

• Onderwerp starter Onderwerp starter vgtc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vgtc

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Ik wil in een bestand cellen die aan bepaalde voorwaarden voldoen automatisch laten samenvoegen en centreren.
In het bijgevoegde bestand wil ik de cellen van kolom a t/m g samenvoegen als de cel in kolom b leeg is van desbetreffende rij.
In het voorbeeld dat ik mee stuur zie je links de opmaak ervoor en rechts de opmaak als hij dit automatisch zou doorvoeren.

Wie kan mij helpen.

Groet, Vincent

Bijlagen

Dat kan met een macro.
In het werkblad heb ik een knop "samenvoegen" toegevoegd.
Als je op deze knop worden de gegevens samengevoegd en gecentreerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Beste Rocancio,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad hij doet het!!
Ik ben echter vergeten er bij te zetten dat de tabel uit 2 tabellen naast elkaar bestaat.
In het aangepaste bijgevoegde bestand wil ik de cellen van kolom a t/m g samenvoegen als de cel in kolom b leeg is en de cellen van kolom i tm o als de cel in kolom j leeg is van desbetreffende rij.
Nu zou ik echter graag dat werkblad 1 gewoon blijft zoals hij is en dat hij alles op werkblad 2 zet met het commando dat je nu er aan hebt gegeven.
Dus het schema van werkblad 1 blijft zoals hij is en het resultaat staat dan op werkblad 2. Is dat mogelijk?

Groet, Vincent

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zelfde bestand met dezelfde macro.
De macro is uitgebreid zodat de gegevens van blad1 gekopieerd worden naar Blad2 en vervolgens gaat de macro de gegevens waarnodig samenvoegen voor beide tabellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Beste Roncancio,

Hij werkt perfect. Harstikke bedankt!

Vincent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan