• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Auteur gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Hallo,

Meestal laat het me koud of mijn werk wordt ingepikt en dat de ander daar wat uit kan halen om zo wat van elkaar te leren. Nu heb ik echter een werkblad dat niet zo hoogstaand is maar wel aardig om de naam van de auteur vast te leggen.

Is het mogelijk dat er gecontroleerd wordt op de naam van de auteur en zodra deze wordt veranderd deze weer wordt teruggezet op naam van de originele auteur?

Een werkblad beveiligen heeft weinig zin omdat deze binnen hooguit een paar minuten door een utility kan worden gekraakt. Wat een stuk lastiger wordt is het om de programmacode te beveiligen met een wachtwoord. Misschien dat via VBA het bovenstaande kan worden geregeld en vervolgens beveiligd (of verborgen)

Groet,
deSmid.

Ga er van uit dat alles te kraken is.
Bill Gates, ik geloof de rijkste man ter aarde moet ook toe zien hoe zelfs inmiddels Vista op vele PC's gratis geinstalleerd is. Ik ga er van uit dat daar in Redmont toch wel een paar knappe koppen werken om hiervoor een goede beveiliging te ontwerpen.
Dus maak je geen illusies.

Ik weet dat ik me geen illusie hoef te maken wat betreft beveiliging en heb ooi eerder in dit forum hierover een soortgelijk antwoord gegeven. Doe geen moeite om bestanden te beveiligen.

Ik wil echter wel geloven dat de gemiddelde Excel gebruiker Excel gebruikt om hokjes te tekenen en in te kleuren en daarnaast een rekenmachientje gebruikt om berekeningen in deze vakjes te plaatsen. (Helaas.......)

De bezoekers op dit forum behoren niet tot de gemiddelde gebruiker. De bezoekers/leden hier tonen dat er heel veel meer met Excel te doen valt en persoonlijk zie ik dat heel graag.

Maar liever zou ik een opmerking willen zien op mijn vraag.

Groet,
deSmid.

deSmid

Dus jij denkt dat VBA-code niet te kraken is? Dat is inderdaad iets minder gemakkelijk dan een gewoon Excel paswoord, maar nog altijd niet zo moeilijk als je wat op internet rondsnuffelt.

Je zou het in de programma taal zelf moeten gaan zoeken wil je een maximale beveiliging ontwerpen, maar ik heb geen idee waar Office in geschreven is.

Volgens mij hoort deze discussie niet hier.

Als jullie eerst lezen wat er in mijn vorige berichtje staat dan hoef je mij er niet van te overtuigen dat het weinig problemen kost om wachtwoorden te kraken.

Ik herhaal daarom nogmaals dat de gemiddelde gebruiker van Excel (of van het officepakket) slechts het minimale gebruiken van de mogelijkheden die er zijn.
Het gaat mij er niet om dat het onkraakbaar zou moeten zijn maar dat is ook niet de vraag.

De vraag ging over auteur gegevens.

Groet,
deSmid.

Op mijn site staat er code voor de bestandseigenschappen van Excel bestanden. Zie bij Excel, dan VBA-code, dan Bestandseigenschappen. Wellicht kan je daar het nodige van gebruiken.

Wigi

Ik heb het niet over een wachtwoord kraken gehad :o
Dat haal je er zelf bij.

Misschien moet jij de antwoorden beter lezen.

Laatst bewerkt:
Perfect Wigi :thumb:

Ik was even teleurgesteld in de onnodige discussie hieraan vooraf.
Nogmaals,
:thumb:

Groet,
deSmid.

PS
Klopt Loonytune, maar er waren meer opmerkingen gemaakt. De eerste serieuze opmerking kwam van jou en daarmee ook mijn dank. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan