Earthfighter
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 sep 2012
Hallo forumleden,
Ik ben bezig met een login systeem voor gebruikers. Het begin is er. Personeel kan zich toevoegen en kan inloggen maar nu wil ik graag 2 access levels.
Een voor het hoger management en een ander voor de normale gebruiker.
Nu ben ik op zoek gegaan naar een script. Het enige nadeel is dat ik geen MySQL gebruik, ik gebruik MSSQL. Alle voorbeelden zijn voor MySQL geschreven. Jammer genoeg werken deze 2 databases op een andere manier.
Ik wil het vrij simpel houden. Ik heb geprobeerd een functie te maken.
Nu zit ik eigenlijk met het volgende probleem. Ik krijg mijn QUERY niet werkend in mijn FUNCTIE. Ik heb de query vervangen door $result='1'; en toen werkte het script wel. Hieronder presenteer ik mijn script dat ik wil gebruiken op elke pagina. Nu heb ik $member = jan maar dat wordt later vervangen door een SESSION.
Ziet iemand het probleem of pak ik het helemaal verkeerd aan?
Ik ben bezig met een login systeem voor gebruikers. Het begin is er. Personeel kan zich toevoegen en kan inloggen maar nu wil ik graag 2 access levels.
Een voor het hoger management en een ander voor de normale gebruiker.
Nu ben ik op zoek gegaan naar een script. Het enige nadeel is dat ik geen MySQL gebruik, ik gebruik MSSQL. Alle voorbeelden zijn voor MySQL geschreven. Jammer genoeg werken deze 2 databases op een andere manier.
Ik wil het vrij simpel houden. Ik heb geprobeerd een functie te maken.
PHP:
function check_auth_user($member, $authorization) {
if ($member) {
$conn= "odbc_connect('Test', ' ', ' ')";
$query = " SELECT * FROM memberauthorization WHERE login='$member' ";
$result= odbc_exec($conn, $query);
if (odbc_num_rows($result) > 0)
return true;
else
echo "U bent niet geautoriseerd voor de pagina: ";
return false;
} else {
echo "Log eerst aan a.u.b.";
return false;
}
}
PHP:
$member ='jan';
if (!check_auth_user($member,'admin')) return;
echo '<p>Welkom op uw professionele pagina, ',$member, '!';
Ziet iemand het probleem of pak ik het helemaal verkeerd aan?