Authorisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Earthfighter

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2012
Hallo forumleden,

Ik ben bezig met een login systeem voor gebruikers. Het begin is er. Personeel kan zich toevoegen en kan inloggen maar nu wil ik graag 2 access levels.
Een voor het hoger management en een ander voor de normale gebruiker.

Nu ben ik op zoek gegaan naar een script. Het enige nadeel is dat ik geen MySQL gebruik, ik gebruik MSSQL. Alle voorbeelden zijn voor MySQL geschreven. Jammer genoeg werken deze 2 databases op een andere manier.

Ik wil het vrij simpel houden. Ik heb geprobeerd een functie te maken.

PHP:
function check_auth_user($member, $authorization) {
    if ($member) {

$conn= "odbc_connect('Test', ' ', ' ')";

$query = "	SELECT * FROM memberauthorization WHERE login='$member' ";

$result= odbc_exec($conn, $query);

if (odbc_num_rows($result) > 0)
           return true;
         else
          echo "U bent niet geautoriseerd voor de pagina: ";
           return false;
     } else {
        echo "Log eerst aan a.u.b.";
         return false;
    }
}
Nu zit ik eigenlijk met het volgende probleem. Ik krijg mijn QUERY niet werkend in mijn FUNCTIE. Ik heb de query vervangen door $result='1'; en toen werkte het script wel. Hieronder presenteer ik mijn script dat ik wil gebruiken op elke pagina. Nu heb ik $member = jan maar dat wordt later vervangen door een SESSION.

PHP:
$member ='jan';

if (!check_auth_user($member,'admin')) return;
echo '<p>Welkom op uw professionele pagina, ',$member, '!';

Ziet iemand het probleem of pak ik het helemaal verkeerd aan?

heb je gechecked of $conn wel werkt? het ziet er namelijk uit als een erg eenvoudige connection string voor odbc. Als $conn "false" teruggeeft gaat het daar al fout

ODBC is inderdaad vrij eenvoudig. Normaal gebruik ik zoiets als

$gebruiker = jan
$wachtwoord = 001
$database = mijndatabase
$conn = odbc exec ($gebruiker, $wachtwoord, $database)

Maar dat wilt hij niet pakken in mijn functie.( error $conn undefined variable) Daarom op deze manier.

JA maar... odbc_connect is een statement die je moet uitvoeren, geen text in een variabele.

je slaat nu "odbc_connect ..." als text op in $conn, maar ik neem aan dat je eigenlijk:

PHP:
$conn = odbc_connect("Driver={SQL Server Native Client 10.0};Server=$server;Database=$database;", $user, $password);

of iets dergelijks bedoelt?

$dsn = "Test";
$user = "Franc";
$pass = "Passwo";

/*connectie maken met de mssql server*/
$conn = odbc_connect("$dsn","$user","$pass");

Zo doe ik het normaal. Werkt altijd goed maar in de functie zelf geeft het problemen.

Wat voor problemen dan? Zolang bovenstaande functie false teruggeeft gaat de rest van je code nooit werken.

Het best test je onderweg wat je terugkrijgt in $conn en $result beide kunnen namelijk "false" teruggeven om aan te duiden dat er iets mis is gegaan

Bedankt Wampier. Het werkt. Het rare is dat ik eerst wel problemen had met $conn en dat het nu gewoon werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan