authority system

• Onderwerp starter Onderwerp starter rama
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Hallo hier ben ik weer, ik had de status vraag opgelost aangegeven maar toch iets te snel. Het probleem is nog niet over, dacht dat de sasser worm active was maar dat blijkt niet zo te zijn. Alle instructies heb ik opgevolgt van symantec maar tot op heden geen resultaat de computer blijft aan en afsluiten. Nu heb ik internet uitgeschakeld, en dan is het probleem opgelost wat nu want zonder internet kan je niet werken.

groetjes rama

Geplaatst door rama
Hallo hier ben ik weer, ik had de status vraag opgelost aangegeven maar toch iets te snel. Het probleem is nog niet over, dacht dat de sasser worm active was maar dat blijkt niet zo te zijn. Alle instructies heb ik opgevolgt van symantec maar tot op heden geen resultaat de computer blijft aan en afsluiten. Nu heb ik internet uitgeschakeld, en dan is het probleem opgelost wat nu want zonder internet kan je niet werken.

groetjes rama

Heb je het verwijdertooltje dat Symantec vandaag heeft geïntroduceerd gebruikt?

Weet je zeker dat Sasser niet gewoon opnieuw is binnengekomen?

Heb je de Windows Update binnengehaald en draait er nu een firewall op je systeem?

Het verwijdertooltje heb ik gebruikt meerdere malen zelfs. WIndows update heb ik gedaan, en ik weet niet of de virus opnieuw is binnengekomen. Wij zitten met twee computers achter een router de ene is besmet en de andere niet, begrijp er helemaal niets meer van

groetjes rama

Zo kun je zien of Sasser op de pc actief is:

Herkenning van besmetting

Controleer op de aanwezigheid van een van de volgende bestanden:

* %WinDir%avserve.exe
* %WinDir%cmd.ftp

%WinDir% staat hier voor de standaard Windowsmap, dit is over het algemeen c:\windows of c:\winnt.

Kopieen van de worm worden opgeslagen in de Windows systeemmap. De name van de bestanden zijn <reeks getallen>_up.exe.

Voorbeelden:

* %SysDir%11583_up.exe
* %SysDir%16913_up.exe
* %SysDir%29739_up.exe

%SysDir% staat hier voor de standaard Windows systeemmap, dit is C:\Winnt\System32 (Windows 2000) of C:\Windows\System32 (Windows XP).

Controleer op de aanwezigheid van de volgende register-sleutel op uw computer:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run "avserve.exe" = C:\WINDOWS\avserve.exe

Bron: http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=842

Alles heb ik nagekeken, maar de computer is verder schoon, ook geen voorbeelden van wat je mij door gaf. Mc affee stinger heb ik ook gebruikt, en ook nog restore van computer.

groetjes rama

Buffy het duurde even maar nu is het goed ,ik heb op een andere computer alles gedownload en gebrand.Daarna op mijn computer de kabel er afgehaald,en vervolgens geinstallerd.Daarna alles gedaan wat je me uitgelegd heb, en nu is het oke. Nogmaals bedankt Gr. Rama

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan