Auto A speelt gebrande cd af Auto B speelt gebrande cd niet af...

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrinkyHendriksen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Goedendag,

Ik brand vaker cd'tjes voor in de auto nooit geen probleem....
Nu zit ik bij een vriend in de auto en bij hem speelt de auto deze cd niet af ?? beide originele fabrieks autoradio's zonder mp3
Bij BMW doet hij het bij de Peugeot niet... eerste keer pakte hij de cd speelde stukje van het eerste nummer wel af later niks meer gooit de cd er gewoon uit...
Ik doe dit normaal via Windows mediaplayer op normale snelheid. IK heb geprobeerd lange snelheid, Andere merken cd'sm, ander brand programma Nero...
Wat kan ik nog meer proberen cq doen??

Alvast bedankt voor het meedenken!

Het kan zijn dat de autoradio met problemen een beveiligingssysteem heeft ingebouwd tegen gebrande cd's... Ik kan me herinneren dat ik met een gewone stereo ik er ook een keer problemen mee heb gehad... Volgens mij kan je dat niet oplossen, helaas!
toch ga ik nog even zoeken voor het geval dat het toch mogelijk is :)

Staan er op de CD misschien mp3 bestandjes? Anders kan je het misschien oplossen door cd's te rippen in lossless met een programma als Exact Audio Copy, en daarna terug te branden op de CD...

computerhope.com zei:
Your best bet is to burn at a slower speed, 4x or below. This creates slightly more prominent differences between the burned and non-burned areas. If you have a Plextor burner, though, you have an even better option. The bundled Plex Tools includes VariRec, which allows you to subtly alter the burning strength of your optical drives laser. By experimenting with various discs and burning strengths, you will almost certainly find the right combination for your CD player. VariRec is supported by both Nero and Easy CD Creator.
In Nederlands: probeer op 4x speed te branden; als je een Plextor brander hebt, zit er een programma bij waarmee je de sterkte van de laser kan verhogen, zodat je betere cd's kan branden...

Laatst bewerkt:
Gaat om audio CD gok ik zo Lange Pier. "beide originele fabrieks autoradio's zonder mp3"
Maar mischien CD niet afgesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan