• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Auto-aanvullen in keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

AbbyFedPol

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Ik wou graag weten of het mogelijk is om auto-aanvullen in te schakelen in een keuzelijst.

Bvb ... ik heb een keuzelijst van om en bij de 50 zaken.
Wanneer ik nu één van die zaken zou typen in een cel waar de keuzelijst ingeschakeld is, is het dan mogelijk dat hij automatisch aanvult ?

Niet echt ... het is om dingen te vatten in een bestand ... in één van mijn keuzelijsten staan meer dan 50 dingen ... ik moet telkens alles uittypen indien ik rechtstreeks de input wil doen ... ik kan ook uit de keuzelijst kiezen maar dan zit ik met eindeloos gescroll ...
Vandaar dat ik dacht om te zien of auto-aanvullen mogelijk is in combinatie met een keuzelijst om een uniforme input te hebben en toch niet alles te moeten uittypen of constant zitten te scrollen.

Gebruik een ActiveX-combobox, deze kan je bij eigenschappen AutoAanvullen (AutoFill) aanzetten.

Of gebruik een omwegje...
Plaats die lijst helemaal onderaan je werkblad in dezelfde kolom als waar je keuzecel in staat. Eventueel kun je de lijst zelfs vlak boven de keuzecel zetten en dan die rijen verbergen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan