Auto aanvullen keuzelijst #Naam?

• Onderwerp starter Onderwerp starter wimvd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wimvd

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Auto aanvullen via de keuzelijst met invoervak werkt prima, tot ik mijn db afsluit.
Bij herstarten komt in elk veld volgende melding: #Naam?
Ik heb voor de tekstvakken volgende recordbron ingesteld:
=[selecteer_vh_kzlst].[Column](2)
De keuzelijst en bijhorende velden staan in een tabbesturingselement.
Als ik bij de eigenschappen van het formulier naar 'recordbron' ga en enkele gegevens verander in de query en deze niet opsla, terug naar formulierweergeve ga dan werkt alles normaal.
Ik weet het echt niet meer :confused:
Kan iemand mij met mijn neus in de goede richting zetten?
Alvast heel erg bedankt bij voorbaat!

Kijk eens of er in de VB niks verkeerds staat: <Alt>+<F11>, en dan menu <Foutopsporing>, <db... Compileren>. Eventueel daarna via <Extra>, <Database hulppprogramma's> <Comprimeren en Herstellen>.

Opgelost!

Bij de tweede stap ' Database comprimeren en herstellen'
Ik had ook nog enkele knoppen die doorklikken naar ander formulier (met zelfde record)
Die werkten ook niet, en ik kreeg de vraag een bv. 'huurder_id' in te vullen.
(het werkte wel als ik even de recordbron query bewerkte)
Werkt nu ook allemaal!

Heel erg bedankt!
Amaai Michel, wat gij hier allemaal uit uw mouw shud, chapeau! :thumb:

MVG,

Wim

#Naam? duikt terug op

Probleem duikt terug op #Naam? in de tekstvakken die worden aangevuld door keuzelijsten vb: =[selecteer_oh_kzlst].[Column](2)
In de keuzelijsten staat nochthans al de informatie.
Ik merk ook op dat de opdrachtknoppen die een ander formulier openen (via macro met where voorwaarde huidig record) ook niet meer werken, ik krijg een pop up met de vraag 'Parameter waarde opgeven' en daaronder waar normaal de waarde te vinden is vb: Forms!pbdetailfrm!pbtbl_dossierbeheerder_id

Als ik nu bij de recordbron van dit fomulier bij de opbouwfunctie voor query's een veld bijvoeg, dit terug verwijder en de wijzigingen WEL opsla (vorige keer zei ik van niet :o) dan werkt alles perfect, alle keuzelijsten en knoppen.

Eens ik de database afsluit en terug opstart werkt het niet meer tot ik de vorige stap herhaal.
Ook comprimeren en herstellen (zoals Octafish voorstelde en toen wel werkte )helpt niet meer.
Het rare is dat het een tijdje wel heeft gewerkt, ik voeg een keuzelijst toe aan formulier en probleem duikt terug op.
Ook al eens geprobeerd database te openen op andere pc, maar dezelfde fout komt terug.

Dezelfde fout ben ik ook tegengekomen op een ander , simpel formulier maar om de een of andere reden werkt het daar nu wel.
Zit er dan misschien iets mis in de relaties van de db?

Ik weet niet goed meer waar te zoeken...
HEEEEEELP! :eek:

Heb je de database al uitgeprobeerd op een andere PC? Plaats anders je db zonder gevoelige info eens hier.

Heb je de database al uitgeprobeerd op een andere PC? Plaats anders je db zonder gevoelige info eens hier.

Ik krijg de db zelfs met overbodige formulieren verwijderd en gezipt niet onder de 100kb.
Heb al wel eens getest op andere pc, en als de db niet werkt gaat het ook niet op andere pc. Wanneer deze wel werkt gaat het ook op andere pc.
Een relatieraport heb ik toegevoegd, ik weet niet of je daar iets meer uit kan opmaken?
Alvast bedankt!

Bijlagen

Je kunt de db eventueel splitsen bij het zippen. Zie plaatje
Ik zou zelf de relaties op Inner Joins laten staan, en niet op een Outer Join. Bij queries kun je het altijd nog aanpassen als het nodig is. Maar de db bevat waarschijnlijk andere problemen, dus een voorbeeld is denk ik wel nodig...

Bijlagen

• Archiveren.jpg
    Archiveren.jpg
    48,2 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Kijk eens of deze het ook nog doet... Bij mij doet-iet het nu naar behoren, dus met een beetje mazzel...

Bijlagen

Voorlopig heb ik geen problemen ondervonden, maar ik ben heel druk bezig geweest met verjaren :)
Ik had nog niet door dat er in access tabellen een veldeigenschap ja/nee :o
Ik zal nog wat verder testen, maar tot nu toe gaat het goed.
Bedankt voor de moeite!!!!!!!!

Grtz,

Wim

:(
Net toen ik dacht dat het opgelost was duikt het probleem terug op.
Nu kwam het probleem opdraven nadat ik in de recordbron de sorteeroptie gewijzigd had.
Nadien de wijziging terug veranderd maar het kon niet baten.
:confused:
Zou het een oplossing zijn vanaf nul te herbeginnen?

Grtz,

Wim

Je zou inderdaad eens een nieuwe db kunnen maken, en dan alle tabellen, qeuries, formulieren etc. importeren. Vaak helpt dat nog wel, bij dit soort vervelende problemen.
Check, voordat je gaat importeren, ook de Bibliotheek verwijzingen.

Ik ben terug begonnen van een volledig lege db en zoals Octafish zij alle objecten geimporteerd.
Ik heb verschillende keren eigenschappen gewijzigd waardoor ik bij de vorige db zeker terug het eerdergenoemde probleem zou hebben gehad en voorlopig met prima resultaat!
:)
Bedankt iedereen voor de reacties!

MVG,

Wim

Ik heb een beetje te hard geroepen, probleem duikt terug op...

MVG,

Wim

Nu probeer ik terug een nieuwe db te maken, ik importeer al de objecten van de vroegere db, maar zonder de relaties..
Moet ik relatie's allemaal specifieren in de relaties van de db of kan dat ook in de recordbron qry?
Misschien zit het probleem daar ergens?

Grtz,

Wim

Als het maken van een nieuwe db ook niet heeft geholpen, kun je nog eens kijken of een installatieherstel iets verandert. Het probleem zou wel eens wat dieper kunnen liggen. Overigens: heb je het ook met andere databases, of alleen met deze ene? Want dat zou mijn vorige opmerking gelijk weer onderuithalen...

Voorlopig doet hij het weer...
Ben dus weer met lege db begonnen en alle objecten geimorteerd, zonder de relaties.
Nu heb ik in relaties enkel de belangrijkste relaties gemaakt, de overige relaties heb in de query's gemaakt.
Ik had de indruk dat ik door postcodetbl 2X (adres en contact adres) naar bijna alle tabellen te linken nogal een zootje had gemaakt van de relaties.

Als het probleem nu terug opduikt zal ik zoals Octafish voorsteld office terug volledig installeren.

THX!

MVG,

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan