Auto-aanvullen van woorden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Orian
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Orian

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Ik gebruik normaal gesproken altijd OpenOffice, omdat ik die fijner vind werken, maar ik moet nu met een aantal mensen samenwerken. Omdat die microsoft word gebruiken, is het erg handig als ik die ook gebruik (omdat OpenOffice toch niet altijd alles goed laat zien). In OpenOffice zit een hele handige optie, het aanvullen van woorden. Als ik een lang woord typ, onthoud OpenOffice dat. Vervolgens, als ik het opnieuw typ geeft hij na ongeveer 3 letters de "tip" voor dat woord. Door op enter te drukken vult hij het dan zelf aan en hoef ik het niet opnieuw helemaal te typen.
Is er ook zoiets voor word vroeg ik me af, en zo ja, waar kan ik dat inschakelen?

Bedankt :)

Orian,

Je bedoelt Word van Microsoft?
Wees blij dat het werkt, je moet er niet teveel van verwachten en zeker niet van zulke futuristische mogelijkheden.

Helaas, die mooie optie van OpenOffice ondersteunt Word NIET.

Dank je voor je antwoord. Ik had het inderdaad over microsoft's word (2003). Jammer dat die functie er niet inzit :(. Nogmaals bedankt voor je antwoord.

Je hebt in Word de optie Autocorrectie, die enigszins in de richting werkt. Word kent ook de optie AutoAanvullen, die je bijvoorbeeld tegenkomt als je een datum intypt. Voor het 'aanvullen' van lange/moeilijke woorden gebruik ik zelf afkortingen, die ik opsla via AutoCorrectie. je hoeft dan alleen de afkorting te typen, en het woord (of tekst) wordt automatisch in je document gezet.
Persoonlijk zou ik de optie in OpenOffice niet eens gebruiken; ik zit niet te wachten op een programma dat bij allerlei woorden met ballonnetjes gaat wapperen of ik dat woord wil gebruiken door op <Enter> te drukken. Dat verstoort (vind ik) de flow van het typen. Dus ik ben zelf wel blij met de AutoCorrectie functie, die je vrij behoorlijk naar je eigen wensen kunt inrichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan