Auto-aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Heeft iemand enig idee waar de bestanden in worden geplaatst die tevoorschijn komen bij het gebruik van auto-aanvullen in de adresbalk van Internet explorer.

Ik bedoel dus: Ik type een letter en auto-aanvullen geeft de mogelijkheden die ik eerder al gebruikt heb.
Ik zou graag eens een kijkje nemen in die bestandenlijst.

In het register:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs

Groetjes,
Bennie

Nee, die lijst ken ik, maar daar staan alleen de URL's die ook tevoorschijn komen als je op het driehoekje klikt, rechts naast de adresbalk.
Ik bedoel echt de bestanden die ergens anders staan en die tevoorschijn komen als ik de adresbalk leeg heb gemaakt en in diezelfde balk begin met typen. Bijvoorbeeld www.h het systeem vult dan zelf aan tot www.helpmij.nl

maar zo werkt het ook , hij zal alleen adressen aanvullen die jij eerder getypt heb in de balk en dat zijn de zelfde als onder het driehoekje ,meer zul je niet vinden ,dan in de sleutel van bennie .

typed urls

In typed urls staan alleen de urls die feitelijk dus op dit moment in de adresbalk (dus ook wanneer je op het pijltje drukt) staan. Bij mij staan er feitelijk drie. Ik heb gisteren de geschiedenis uitgewist. Een die er staan zijn dus van vandaag.

Maar wanneer ik na www. een letter typ, komen alle urls die ik ooit getypt heb met die letter autoaanvullend tevoorschijn en die vind ik beslist niet in typed urls. Dus waar staan ze dan?

sgrav000

In IE/Extra/Internet-opties, tabblad Inhoud en klikken op AutoAanvullen, aldaar Webadressen uitvinken en klik op Geschiedenis van AutoAanvullen wissen en tot slot op OK. (mocht je dit bedoelen)

typed urls

Ik ben onduidelijk.

Ik bedoel hetzelfde als Joepie. Niemand kan iets geven dat hij niet heeft. Zo kan niets iets tevoorschijn brengen wat dus niet reeds elders ligt opgeslagen in een bestand. Maar ik heb het idee, Gezina, dat bij jou dit verschijnsel zich niet voordoet. Misschien heb jij nooit een url gewist. Dan is er toch een maximum aan adressen die de adresbalk toont na op het pijltje gedrukt te hebben. Er is dus een cache waar de urls worden opgeslagen die het langst geleden getypt zijn gelet op het feit dat je maar b.v. 20 urls in dat lijstje maximaal ziet staan. Een nieuwe komt erbij, de oudste gaat eruit. Waar gaat die heen? In typed urls staan ze niet. Autoaanvullen op de adresbalk produceert ze wel. Gewoon maar een nieuwsgierige vraag. Kan overigens belangrijk zijn. Stel dat je geheim wil houden dat je een bepaalde site benaderd heb voor anderen die gebruik maken van jouw pc. Dan vind je het niet leuk dat je computer die adressen prijs geeft als iemand toevallig op een a drukt of op een d of op een s.

sgrav000

Laatst bewerkt:
gezina het klopt wel wat je zegt , maar dat is de manier om die url niet meer aangevult te krijgen , de vraagstellers willen gewoon ff erin lezen ,maar dan zouden ze ergens opgeslagen moeten staan maar waar ?

Ik snap de vraag nu en zoek nu ff verder :D

Da's dus precies wat ik bedoel sgrav000. Die data staat dus ergens. Blijkbaar wordt die versleuteld zodat je die niet zondermeer kunt lezen. Maar zoals al werd opgemerkt', het zou best interessant kunnen zijn om daar nu eens te kijken wat er daadwerkelijk (versleuteld) wordt opgeslagen.
Iemand een idee of er een progje is waarmee die data dus zichtbaar gemaakt kan worden?

Hiermee komen alleen de typed url's tevoorschijn.
Da's nou net wat ik niet bedoel.
Toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan