• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Auto anvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

heesface

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2016
Dames, heren,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een tekst in een cel automatisch aan te laten vullen.
Ik heb op dit forum een bestand gevonden wat precies doet wat ik wil maar ik kan niet vinden hoe dit precies gedaan is.
Het meegestuurde bestand is van Sylvester Ponte. Kan iemand me vertellen wat er is gedaan (of hoe ik het kan zien) om dit voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt.
Groet,

Marcel

Bekijk bijlage Logboek (2.xls

Hoi,
SP werkt met een combobox.
De code kan je vinden in de VBA editor (ALT F11), verder heeft SP een lijst aangemaakt die kan je vinden formules -> namen beheren.

Het kan met nog minder toeters en bellen.
Gebruik Excels ingebouwde faciliteiten.

Begin wat in te voeren in cel A83 of gebruik de rechtermuisknop / pick from dropdownlist.

Bijlagen

Dank!

Dank voor de reacties...
SNB: dit is niet helemaal wat ik wil, toch bedankt.
Dotchie Jack: Ik ben pas halverwege m'n cursus Excel, ben dus niet geheel bekend met VBA. Laat ik eens bij het begin beginnen:
Hoe krijg ik een Combobox precies in een cel? Als ik een combobox toevoeg ligt hij over de cellen heen.
Vervolgens: Ik heb weinig verstand van codes. In het bestand Logboek2 (zie eerder) zie ik in VBA een aantal coderegels. Kan ik deze 1 op 1 overnemen in mijn eigen combobox met aanpassing van het bereik ("agentinvoer")?

Waarom is wat ik stuurde (zonder VBA, zonder benoemde gebieden) niet wat je wil ? Wees svp duidelijk over wat je wil.
Heb je het wel bekeken, want het downloadaantal staat nog steeds op 0.

Wederom dank voor de reacties.
@SNB: ik heb je bestand wel degelijk gedownload en bekeken. Als ik wat invoer dan krijg ik geen aanvullijst te zien waar ik in kan kiezen. Van de dik 600 artikelen die we produceren maken we bijv. 8 onderdelen die beginnen met de cijfers 222. Als ik wat invoer dan moet er een dropdownlijst tevoorschijn komen waar ik kan kiezen, hoe meer ik invoer, hoe korter die lijst wordt. zie ook het bestand wat ik in de eerste post heb meegestuurd. Dit is precies wat ik wil alleen ben ik (nog) niet bekend met VBA.
Daarom graag wat gedetaileerdere uitleg over hoe ik zo iets kan doen.
Zoals eerder aangegeven kan ik wel een combobox invoeren maar dan ligt hij als het ware over het werkblad heen. Hoe krijg ik die combobox precies in een cel?
En als die combobox dan in de cel staat, dan moet ik nog die auto-aanvulfunctie aan de gang zien te krijgen. Ook daar graag wat gedetaileerde info over.
Nogmaals dank.

Als ik wat invoer dan krijg ik geen aanvullijst te zien waar ik in kan kiezen.

Toch wel: je moet natuurlijk wel de instrukties lezen in mijn bericht : ga in cel A83 staan, klik op de rechter muisknop, kies de optie 'pick from dropdownlist' (of de Nederlandse vertaling daarvan).
Het gaat ook door iets in te voeren: bijv. 'bar' en kijk wat er gebeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan