auto audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

ollekebol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
hallo.

ik heb in mijn auto een 4 kanaalsversterker van 1000watt zitten.

hierop zijn aangesloten:

- een subwoofer van 1000watt
- 2 speakers van 200watt
- 2speakers van 550watt

graag had ik mijn subwoofer verandert in een zwaardere en nog eens 2 extra speakers bijgestoken.:p
nu is het probleem dat mijn versterker daarvoor te zwak is en ik te weinig kanalen heb.

ik was al aan het denken aan een zwaardere versterker bijkopen maar is dit wel een goed idee en werkt het ook als ik een zwaardere versterker aansluit op een zwakkere?

alvast bedankt
MVG aaron

Welkom op Helpmij.nl :Thumb:
Veel versterkers hebben een doorlusmogelijkheid voor een 2e vesterker, de audioinput gaat dan via de ene door naar de andere versterker.

en als ik dan een versterker van 2000watt aansluit op die van 1000Watt, heb ik dan mijn volle 2000 nog of wordt die 'aangetast' omdat de eerste maar 1000 is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, ik bedoel ook dat de meeste versterkers naast een audio input(tulp) ook een audio output(tulp) hebben, die kan je dan doorlussen. Dit staat totaal los van de vermogen van beide versterkers.
Andere optie is als je radio de mogelijkheid biedt de tweede versterker uitgang gebruiken. Dan krijg je een tweede rca kabel vanaf je radio naar je tweede versterker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan