• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

auto backup van bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter mbn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mbn

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Ik wil elke dag een backup met de datum van die dag in de bestandnaam automatisch laten maken. Ik heb een macro bedacht maar save as is niet het goede wil niet want dan wordt het aktieve bestand herbenoemt en dat moet niet. Wat moet ik hier wel gebruiken?

Gr Andre

Sub backup()
ThisWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Documents and Settings\dirk jan\Mijn documenten\backup\Urenregistratiesysteem - " & Worksheets("Formule").Range("L2").Value & ".xls"
End Sub

ps in L2 staat de huidige datum dan.

Denk dat je eerst alles moet selecteren in je bestaande bestand.
Hierna een nieuw bestand openen.
Alles wat je gekopieerd hebt plakken in je nieuwe bestand.
Dit nieuwe bestand opslaan onder de juiste naam.
Bestand afsluiten.
En je bent weer in je orginele bestand.

Volgens mij moet deze code hier al ergens rond slingeren op helpmij.

of

Je slaat dit bestand gewoon op opent het orgineel opnieuw en sluit de backup af. dit allemaal mbv VBA.

Als je er niet uit komt post je je gevonden code hier en dan kijken we er naar :).

Succes.

Dirk Jan,

Misschien dat dit iets is:

Code:
Sub backup()
ThisWorkbook.SaveCopyAs Filename:="C:\Documents and Settings\dirk jan\Mijn documenten\backup\Urenregistratiesysteem - " & Worksheets("Formule").Range("L2").Value & ".xls"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan